Just "firm ware grejer" är där jag har min största kritik mot Sony.. Dom bygger in totalt onödiga begränsningar i tex min A550 . Autoisot har för få steg,, samt ej möjligt att justera brusreduseringen mer noga med fler val..
Och detta verkar vara en sak som även NEX kamerorna får en slev utav ..
Och detta fjolliga begränsande i firm ware utföranden är en sak jag inte kan fatta att dom gör.. Nu kanske Sony inte är ensamma om sådant. Men ändå.. Varför i helskotta begränsa en kameras firm ware då varenda användare som fotat en stund bara blir irriterad över sådant fjanteri..
Det är inte ok att ett märke som vill slå på en dominerad marknad att agerra såsom om dom var nr 1 alt 2 på marknaden. Utan man bör i det läget vara i alla fall noga med att inte bygga in onödige firm ware hinder i användandet.
Så då Sony får kritik i sådana frågor får dom skylla sig själva.. Är man i lägre hirrakin stående samt korkad så får man också inse man får stryk.. Enbart dom i hirarkin överst har i världen "rätten" att vara urkorkade och ändå bli "förlåtna" .. Gäller för människor likväl som för kameror.. Samt överallt annars också i världen.
Sådant ingår i grundkurs för en marknads/teknikavdelning då nya saker tas fram att ha i åtanke..