Advertisement

Annons

Sony DSLR till sommaren

Produkter
(logga in för att koppla)
Skillnaden är att en bra vidvinkel går lös på 5'-10' medans en bra 300-500mm kostar 20-100'. Så om jag får välja så köper jag hellre en ny vidvinkel och får mera tele "gratis" än att behöva köpa mera tele.
 
om någon kommer in på den där sidan genom någon annan länk kan ni väl skicka den hit...? värkar som att ingen kommer in på den och inte jag heller
 
Kul att Sony äntligen kommer ut med info. Det verkar som att de behåller produktnamnen Alpha/Dynax/Maxxum. Jag skulle inte alls bli förvånad ifall de kommer med Sony Dynax 5D, Sony Dynax 7D och Sony Dynax 3D i en stöt.
Eventuellt så har de klämt ned sin nya 10Mp senssor i alla tre produkterna, men det låter jag vara osagt.
 
Det som sitter i Nikon D200 är sonys senssor. Precis som en mod av D70 sitter i D7D och D5D så är det fullt möjligt att de pular in D200 sensorn i en egen kamera.

Dock så kan ju Nikon & Sony ha ett hemligt avtal om att denna sensor endast får användas av Nikon, jag tror att Nikons försäljningen fick en känga pga samma senssor fanns i ergonomiskt bättre hus.
 
Jag håller ett sådant avtal för mindre sannolikt då det ganska lätt kan kringgås av Sony, exvis genom byte av en substratkomponent. Att Sony skulle skriva ett sådant "tokavtal" med Nikon, är väl heller inte troligt - det skulle ju äventyra Sonys ställning som sensor-leveratör.

Det intressanta är väl snarare om det verkligen blir en FF i Sony Alpha 7/9D, eller om man håller kvar APS-C och bara ökar till 10MP.

Jag har lusläst texten och det finns lite spännande skrivningar, exvis "camera" inte "cameras", vilket skulle kunna indikera att det bara kommer ett enda hus - "alongside Handycam" ger en fingervisning om i vilket segment den kommer att ligga, S A 3/5D känns troligare än S A 7/9D.

Det allra intressantaste är nog beskedet att de behåller Minolta AF fattningen. Allt annat hade varit koleriskt knäppt, men skönt att det nu sagts av hästens mun och inte en massa grå underhuggare.

I övrigt vågar jag inte läsa in nårga av mina våtare drämmar i detta, men jag fortsätter dock underhålla drömmarna.
 
tannler skrev:
Jag har lusläst texten och det finns lite spännande skrivningar, exvis "camera" inte "cameras", vilket skulle kunna indikera att det bara kommer ett enda hus - "alongside Handycam" ger en fingervisning om i vilket segment den kommer att ligga, S A 3/5D känns troligare än S A 7/9D.
Du kanske borde lusläsa igen eftersom du uppenbarligen missuppfattade texten,
"a takes its rightful place alongside Sony Handycam video camcorders and Cybershot compact digital cameras"

Angående en eller flera så beror ordvalet "camera" eller "cameras" på grammatik på en del ställen ;)
titeln på sidan är dock "Sony Global - Digital SLR Cameras" vilket är den tydligaste indikeringen på antal modeller.
 
Senast ändrad:
Visst har jag missuppfattat allt - särskilt som det bevisligen finns "oficiella" tolkningar, vilket min strider mot. Jag ber naturligtvis oförbehållsamt om ursäkt för mitt tilltag och lovar att läsa på bättre innan jag öppnar käften igen.
 
Officiella tolkningar? Jag menade inte att hacka på dig, men jag fick intrycket av att du kanske inte visste/förstod att t.ex. Handycam är Sonys modellnamn, som Cybershot.
 
Jag är aningens bevandrad i Sonys nomenklatur och att de använder just den är det illavarslande. Hade de haft en "dräpare" på G, så hade VD uttryckt sig på ett sätt som särskiljer den från Cybershot och Handycam. Nu har de bara öppnat för en till konsumentprodukt i en imponerande, men knappast helt andtappande, rad.

Det intressanta är inte alltid vad som sägs, eller ens hur - utan lika mycket det som inte finns med i ett officiellt tillgänagivande, oavset om det är på nätet, eller i ett konvetentionellt pressmeddelande/investors leaflet.

Denna gång är det, enligt min mening, de saknade orden som är bärare av den viktigaste informationen - det blir ingen FF 9D, i alla fall inte denna gång.
 
Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att jag missuppfattade dig. Lite synd om dom satsar lågt, men förhoppningsvis får vi de något i 7D eller 9 klass lite senare :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.