Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite av det roliga med SONY finns ej mer :(

Produkter
(logga in för att koppla)
Väcker tråden lite smått till liv med en fråga om vad en första versionens 35-105mm med en hyfsat saftig repa på frontlinsen skulle kunna gå för på tradera, Påverkar väl inte bilden nämnvärt på vanliga bilder antar jag. Det billigaste som gått i fint skick gick för 650kr så vågar man gissa på att få 2-300kr för ett i repat skick eller är det 1-50kr? Spekulera på :)
 
Förutsatt att repan inte är hiskelig och det fortfarande går att få vettiga bilder ur objektivet är jag övertygad om att du kan få minst 300:- för det.

Bra foton på objektivet samt lite testbilder gör nog susen på Tradera.

Väcker tråden lite smått till liv med en fråga om vad en första versionens 35-105mm med en hyfsat saftig repa på frontlinsen skulle kunna gå för på tradera, Påverkar väl inte bilden nämnvärt på vanliga bilder antar jag. Det billigaste som gått i fint skick gick för 650kr så vågar man gissa på att få 2-300kr för ett i repat skick eller är det 1-50kr? Spekulera på :)
 
Väcker tråden lite smått till liv med en fråga om vad en första versionens 35-105mm med en hyfsat saftig repa på frontlinsen skulle kunna gå för på tradera, Påverkar väl inte bilden nämnvärt på vanliga bilder antar jag. Det billigaste som gått i fint skick gick för 650kr så vågar man gissa på att få 2-300kr för ett i repat skick eller är det 1-50kr? Spekulera på :)

Det kan ju faktiskt vara så att Minolta 35-105 som med APS-C inte varit speciellt attraktiva nu går mot en liten ny vår prismässigt (för säljaren alltså). Med FF är 35mm nåt helt annat än med APS-C. Dessutom så gör ju svenska kronans svaga ställning att objektiv som säljs i SEK blir "extra billiga" i jämförelse med nya importerade trots att intresset kanske växer påmarknaden för dessa objektiv.

Med APS-C så har ju folk hellre valt 28-105 eller ännu hellre 24-105. Dessa har dock varit klart dyrare. Alla dessa objektiv verkar vara snarlika prestandamässigt och jag har själv ett 28-105 som jag är väldigt nöjd med. Så med krisens och ett ökande antal Sony FF, så får du kanske några hundralappar till för ditt 35-105. Om du inte behöver pengarna så skulle jag ligga på det lite till. Köper man en A900 så köper man nog skadefria objektiv också. Men när vi får FF i massproduktion kommer det säkert finnas intresse även för ett gammalt 35-105. Nästan alla har råd med 5-600 spänn men alla kan inte lägga upp 10-15 ggr mer för nya grejor.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.