Har du använt en Fuji X10? Har du använt en Sony RX100? I så fall: berätta gärna mer om på vilket sätt hantering, snabbhet mm skiljer sig åt mellan kamerorna.
Vad är det för nån sorts krig du försöker vinna. Fattar du inte att dina argument blir löjeväckande. aLLA som har provat den är ju eniga om att den slår alla de andra med hästlängder. Det där lilla titthålet är ju löjligt och inget som tillför nåt.
Sonyn är rätt ny. Jag har åkt runt för att försöka få tag på en och har tittat, klämt och kännt på alla de andra.
Utan att ha egen förstahandserfarenhet kan jag uttala mig om att RX är vassare än de andra baserat på andras ingående beskrivningar. Den enda som hävdar motsatsen är du, fast du har heller ingen erfarenhet, ändå för du fram saker som är tvärtemot vad andra säger.
Beträffande fickor brukar jag ha en snusdosa i mina. Den här kameran är lite smalare än en sån, pyttelite längre men lite lägre. Inga som helst problem på något enda sätt. Brukar ha jeans, skjorta, kavaj eller kort jacka, inga speciellt udda märken. Rätt vanliga kläder och den går enkelt ner i alla fickor.
Lägg ner nu Erland. Det är ju bara trams du håller på med.
RX100 är en fantastisk liten kamera och den klart bästa kompaktkameran som finns på marknaden och bättre än de som inte riktigt är som kompakter heller.
Begränsad såklart iom att man inte kan byta objektiv, ansluta blixtar osv., så det finns behov av systemkameror också vid andra situationer, men det är ju helt andra saker för andra ändamål.
Min gissning är att närsomhelst kommer samma inkråm i en annan formfaktor som liknar GoPro och det kan faktiskt vara ett ännu mer attraktivt alternativ.
/Mats