JOLidman
Aktiv medlem
Sony Digitalkamera System Alfa 100 kamerahus svart
och Scandinavian Photo är inte sämre:
http://www.scandinavianphoto.se/?506170
och Scandinavian Photo är inte sämre:
http://www.scandinavianphoto.se/?506170
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vevo skrev:
...Vilken tillhör du...
FILM) (ulltand skrev:
Jag är nr 1!
Följer snacket om nya Sonyn med stooort intresse.
Jag använder 1600 ofta. Undrar hur man upplever en A100-bild tagen vid 1600 i samma förstoring som en D7D/5D-bild vid samma känslighet? Man behöver ju inte förstora lika mycket så jag bara undrar?arnenym skrev:
F.ö så får jag nog tyvärr fel om att sony inte skulle vara så dumma att dom presenterar en bruskamera. Alla bilder jag har sett har varit fruktansvärt brusiga. Iofs så använder man inte 1600 så ofta och man använder väl inte 10mp bilderna i full förstoring heller så ofta,
Varför inte en snyggJOLidman skrev:
gärna ful frame / Jan-Olof
Är väl mest en fråga om vad man ska göra med bilderna, för skärmvisning & mindre kopior så kan jag inte tänka mig annat än att skärpan kan räcka & ljusstyrkan får man ju ta...JOLidman skrev:
objektivet 18-200 är ett stort frågetecken. Är naturligtvis införstådd med begränsningarna på ett sånt här bränviddsomfång, 18-200 är ju drygt 11 ggr.
.Z. skrev:
För egen del så skulle jag faktiskt till ett sånt där kompakt paket valt Sigma 17-70/2.8-4.5 men den kanske du tycker blir för kort?
//Larsa
den kostar $999 att förboka på deras engelska site som det finns länkar till tidigare i tråden, det blev då iaf ca 7200kr dock utan skatt och prylar. tvivlar på att dom där priserna kommer hålla särskilt länge...ondjultomte skrev:
Hm så SONY lägger priset på nästan 10 000 Kr för sin alpha???? hm nejtack då blir det en 5D istället för mindre än halva priset ...
Kommer priset ligga på 10 000 kommer de inte sälja många kameror alls ...
Vem nämnde 7200Kr för förbokning?
Javisst ja, det läste jag juJOLidman skrev:
Har du inte sett vad jag önskar mig av Jultomten - CZ 18-80 !!!