.Z.
Aktiv medlem
Det verkar vara brusigt ja men samtidigt så ska vi invänta seriösa tester & riktiga jämförelser mot andra. Vet inte hur mycket brusupplevelsen förmiskas då man ju inte behöver förstora en 10,2 lika mycket som en 6MP.Joi skrev:
har sett test på kameran och den får bra kritik men som jag sa tidigare är det brusigt på högre ISO, 8MP tycks vara den fysiska gräns med APS sensoren men många nybörjare kollar bara på hur många MP kameran har och tror att det är alt.
Sen blir filerna oxå större och då krevs det större minneskort, men tillverkarna (inte alla)
tror att de kan lura kunderna med så mycket MP som möjligt.
Ang. att 8 skulle vara en fysisk övre gräns vet jag inte då Canon lyckats bättre med sin 8 brusmässigt än vad Sonys 6MP presterar. Vill tillägga att jag här pratar petitesser & små brusrutor på Dpreview, m.a.o. sånt folk ofta går på inför köp.
I praktiken så är skillnaderna små & D7D är faktiskt trots sin Sonysensor brusfriare än 20D, detta dock p.g.a. en hårdare brusreducering vilket hämmar detaljåtergivningen något, fortfarande petitesser så jag vet egentligen inte varför jag surrar om detta
Tar en bärs till & lyssnar på Ramones istället!
//Larsa