Bengf
Aktiv medlem
Fullt medveten om att den är en lågiso-kamera...men jag tycker den borde leverera renare bilder än såhär i dessa förhållande trotts det...varför skulle iso 100-200 kräva ett ljusare förhållande/ljusare dag än det som visas i bilden?? Alla säger ju att det är en perfekt landskaps/studiokamer mm om man använder den runt basiso...leverera den inte bättre resultat än såhär runt basiso i dessa förhållanden så tycker jag knappast den är en bra landskapskamera för lanskap fotar man ju knappast endast på soliga sommardagar(då alla kameror i princip leverera enastående resultat).
Vid sämre ljus pratas det stativ, tid !/15 del eller 1/30 fånga in ljus rekomderat med kamera på stativ att stänga av bildstabiliseringen. vad får du för bländare då. en FF-kamera kontra skärpedjup bländare 2,8 ger inget skärpedjup. landskapsbild kräver skärpedjup kan bländare 11 räcka prova. iso 400 är väl helren på A900 iso 800 skall fungera utmärkt.som jag fattar, höjning/sänkning iso du ser vilken bländare kameran tillåter. även på 70-80000kr kameror används stativ av världens proffsfotografer. man måste alltså fånga in mer ljus under längre tid, så man även får upp bländartalet OM MOTIVET kräver det. Bengt