iSolen.se
Guest
Handlar om "star eater"-problemet där tex. stjärnor försvinner pga. felaktigt/hårdhänt bildprocessande (men annars så håller jag med dig).
Igen en funktion där det vore önskvärt med en inställning star-eat av/på
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Handlar om "star eater"-problemet där tex. stjärnor försvinner pga. felaktigt/hårdhänt bildprocessande (men annars så håller jag med dig).
Ja det är synd att inte Sony kamera läser dessa sidor och lyssnade mera på användare och möjliga köpare, Tror det är få andra kameror som skärskådas så in i minsta detalj som Sonys A7-serie, länkar som påtalar svagheter fins så klart att leta upp bland många modeller, en del länkar är tvivelaktiga andra mera trovärdiga.
A7III är den första kamera jag haft med tillräckligt pålitlig och heltäckande AF för att jag ska anväda AF-C största delen av tiden....A7 är ju inte obrukbar med AFC,...
Tror det är få andra kameror som skärskådas så in i minsta detalj som Sonys A7-serie, länkar som påtalar svagheter fins så klart att leta upp bland många modeller, en del länkar är tvivelaktiga andra mera trovärdiga.
Igen en funktion där det vore önskvärt med en inställning star-eat av/på
Apropå att lyssna på användares påpekande om sådant som inte är så bra i en kameramodell tycker jag att Sony visat att de gör just det i hur de utvecklat A9, A7RIII och A7III. Inte perfekt, men bättre och bättre.
Tror det är få andra kameror som skärskådas så in i minsta detalj som Sonys A7-serie, länkar som påtalar svagheter fins så klart att leta upp bland många modeller, en del länkar är tvivelaktiga andra mera trovärdiga.
Det där (att det endast är Sony kamerahus som skärskådas) tror jag är en helt felaktig vanföreställning.
Jag tror du har helt fel där - alla nya kameror diskuteras i minsta detalj i forum världen över. Av någon anledning verkar dock många tro att just "deras" märke är mer utsatt än andra
Jag skriver inte så ENDAST Sony, den skärskådas mera än många av övriga modeller, vilket kan höra i hop med att den har en FF-sensor och på så vis helt naturligt ställs mot dom klassiska DSLR med samma sensorformat. alla intresserade av hur utvecklingen går med spegelfria kontra DSLR får ju en passande möjlighet att upptäcka skillnader och hur dom upplevs av användare.
Sedan kan vi också följa APS-C/M4/3 och 1 tums spegelfria mot DSLR också, nu har Canon så många spegelfria så då jämför man dom också givetvis mot andra spegelfria.
Jag tror du har helt fel där - alla nya kameror diskuteras i minsta detalj i forum världen över. Av någon anledning verkar dock många tro att just "deras" märke är mer utsatt än andra
Jag tor inte heller på att kamerahus med FF-sensorer skärskådas mer än kamerahus med andra sensorstorlekar. Även det är troligen en helt och hållet en vanföreställning skapad av dig.
Det där går väl att föra statistik på. Trådarna ligger ju här.
Nog skrivs det mångdubbelt mer on A7(r)iii än om D850 som kom i princip samtidigt som A7riii. Och förklaringen är enkel, det är olika mognad i produkterna och A7(r)iii får många diskussioner som egentligen handlar om spegellöst mot DSLR. D850...fotograferna plockade upp den och bara körde vidare fast med bättre grejer. Jag var nyligen på ett event där alla som ville fick låna D850 och D5 i nästan en vecka. Knappt en fråga om tekniken utan alla bara körde på.
Det är ju det att du får det att låta som att det är fler som letar fel på Sonys kameror än på andra. Det kanske snarare är så att t.ex. en D850 fungerar ungefär som förväntat och det blir inte så mycket att diskutera kring den kameran, medan A7 III fortfarande har en del egenheter som folk reagerar på (och det är den förstås inte ensam om i den spegelfria världen).
Sedan är A7-serien inte längre så där himla ny. Det var snart fem år sedan den första kameran i serien kom ut på marknaden ...
Det är ju det att du får det att låta som att det är fler som letar fel på Sonys kameror än på andra.