Självklart vill jag se flera övriga förbättringar, har nämnt så många ända sedan starten av alla modeller som Sony släppt, du måste ha läst om dom ett otal gånger. Det som stör mig är att även Fuji av någon okänd anledning har ett likartat dilemma, på våra fotosidor är dom nästan helgonförklarade för sin fantastiska kundvänlighet, sina genrösa FW som överträffar alla förekommande andra märken som tillverkas, med den grundbasen så får jag inte ihop det varför inte Fuji med ett FW ( om det går att fixa genom mjukvaran vill säga ) fixar det hela i ett nafs, då fundera jag Martain var skon egenligen klämmer, vad hindrar Fujis duktigta tekniska ingenjörer att lösa saken. Sony är kända för att mixa topplösningar med konstigheter som ingen kan förstå varför dom gör så, men att Fuji tvekar gör mig mera förbryllad/förvirrad.
Martain vi har ju fått klara besked från ägare av A7RIII att den tappar precision nu mindre bländare öppning man väljer med kameran, jättesäker vid stora öppningar f/1,8-f/2,8, nya 24-105f/4 verkar också fungera bra, A9 har f/11 lika så har Fuji fått f/11 genom FW för att klara 100-400 med konverter på ett bättre sätt, önskan om Autofokusmätning vid full öppning kommer ju ifrån dessa tidiga rapporter från A7RII och framåt det kommer du väl ihåg.