Orbitaliztic
Medlem
Mjo, svårläst värre, men $900 - $1200 låter lovande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men allt som står på den sidan ska man ju ta med en hel grävskopa salt..
Detta skall tydligen vara helt konfirmerat ifrån Sony och är rankad SR5=almost certainly correct!
Haha! Jag tycker det är rätt häftigt om Sony går den vägen. Dels för att jag äger den sista Sony DSLR , men framförallt för att jag är helt övertygad om att framtiden är EVF. Tror att de allra flesta håller med om det, men att tiden inte är mogen än.
Om Sony satsar allt på ett kort så får dom ett väldigt försprång.
Precis som när digitalt tog över film så var det många som sa att nä, det dröjer länge. inget kan slå film på många tiotals år. Eller när digitalt slog ut vinyl skulle det ju leva för evigt, för att det analoga var så mycket bättre.
Tror att utvecklingen accellererar så att det går fortare nu och Sony gör helt rätt.
Spännande!
/Mats
Blir det inte värre ljusläckage än med en Holga då?"Sony says it: All future Alpha cameras will be translucent!" Både APS-C och FF kameror.
I alla fall enligt Sonyalpha rumors.
http://www.sonyalpharumors.com/
Blir det inte värre ljusläckage än med en Holga då?
Olle
"Sony says it: All future Alpha cameras will be translucent!" Både APS-C och FF kameror.
I alla fall enligt Sonyalpha rumors.
http://www.sonyalpharumors.com/
jag är inte så bra på spanska, men om man skriver av texten och låter Google översätta till svenska blir det så här:
"Och vad händer med den traditionella reflexkameran?
Vår insats: från mekaniska till elektroniska, utvecklingen begränsad till utvecklingen utan begränsningar."
Babelfish till engelska:
"And what happens with the traditional reflex? Our bet: of the mechanic to electronics; of the evolution limited the evolution without you limit."
Alltså, Sony tror att framtiden är SLT/EVF och att utvecklingen kan ske obegränsat?
Jag tror det är helt rätt. Visst finns det ett motstånd från traditionalister och bakåtsträvare. Undrar om inte fotografer just är extra motsträviga, men det är mot EVF vi är på väg och det går nog fortare än många tror. Den kameratillverkare som inte satsar på det nu kan hamna i en besvärlig situation om några år.
Visst kunde Sony "helgardera" med en traditionell DSLR också och därmed vinna lite på kort sikt, men det skulle dels motverka initiativet de har och sända fel signaler. Tror det är helrätt och jag tycker det är spännande faktiskt.
Får se hur resultatet blir på A77. Inte alls otroligt att den är otroligt mycket bättre än många tror.
/Mats
Får se hur resultatet blir på A77. Inte alls otroligt att den är otroligt mycket bättre än många tror.
/Mats
...kommer dessa motsträviga traditionalister som fotografer är (säger du själv) att vara beredda att kasta allt det gamla över bord och ta till sig det nya bara för att Sony introducerar A77, hur bra den än är?
Nej, absolut inte, inte direkt, så det var det jag menade med att dubbla kameror kunde vara bra på kort sikt. Spelar ingen roll för sony ändå, för dessa "bakåtsträvare" kommer att handla Canon och Nikon ändå, oavsett om det skulle innebära sämre tekniska lösningar bara för att det är rätt märke på kameran.
Jodå det spelar väldigt stor ekonomisk roll för Sony...att ha produktion/lager för en modell i två olika versioner är kostar mycket mer än att bara ha en version som man producerar/lagerför.
SLT tror jag personligen är Sonys bästa väg att gå då dom är billigare att tillverka och troligtvis kommer dessa EVF modeller har större potentional att locka till sig nya användare(dom användarna som är sugna och nyfikna på ny teknik) till Sony än vad traditionella kameror med OVF har.
Är det inte så att begränsningen med bara 5b/s för minolta/sonys objektiv beror på returfjädern som är monterad på objektiven? Vore det inte en enkel lösning med ytterligare en bländarram i kameran fast på andra sidan som helt enkelt bara fungerar som en förstärkt fjäder?
Då kan ju kameran rassla med både 10 och 15b/s utan att bländaren skulle halka efter.
Har jag fel? Finns det annat i bländarkonstruktionen som begränsar?