Det börjar bli ganska mättat med rykten nu, jag undrar hur många som egentligen orkar bry sig längre med tanke på de mängder med avföring-från-en-manlig-ko som spridits tidigare, även då med "SR5"-stämpel.
När och om kameran kommer ska det bli intressant att testa den.
Jag tycker i alla fall fortfarande att det är spännande även när små små ytterligare pusselbitar kommer. Vet inte vad du syftar på för SR5-bullshit. Har väl inte varit några stora fel alls väl?
Fast snart får vi ju veta. Jag tror att Sony är mycket väl medvetna om vad som läcks och kontrollerar det och kanske tom. använder små desinformationsdetaljer för att öka på hypen lite grand. Finns ju någon på dyxum som hävdar att ISO 16000 skule vara tryckfel och att det fattas en nolla t.ex. .. ;-)
Det kommer nog dyka upp ett par ytterligare guldkorn som inte är kända i förväg och jag tror faktiskt att det kommer en och annan chockerande överraskning. Vet att jag är tämligen ensam om att tro så, eller i alla fall inte som andra "spelar säkert".
Varför är du så intresserad att testa den förresten? Du har ju redan, i likhet med Leif Bength m.fl. bergsäkert klassat den som att aldrig kunna bli något som går att använda yrkesmässigt eller för seriös fotografi, eftersom kravet för "pro"-epitetet är optisk sökare utan någon fördröjning alls.
Själv tror jag inte så, utan att ni, trots era expert-meriter, kommer att visa sig ha rejält fel. Kanske en halv tiondels sekund eftersläpning knappt är märkbar och tas igen med råge tack vare kortare shutter-lag, elektronisk förstaridå och kontinuerlig AF. Till på köpet får man en stor klar sökare som även funkar i mörker. Nä, A77 komer med säkerhet att bli en PRO-kamera i dess rätta bemärkelse, fast det kommer nog ta ett tag innan trögheten inom pro-foto kretsarna kan ta till sig ett bastard-märke som Sony. Jargongen är ju att det är KalleAnka på TV osv., fast med prestanda som talar för sig själv tillsammans med ett PRO-program och en ny marknadsstrategi så kommer detta att förändras med tiden.
"När och OM kameran kommer"... Jaja, ha den attityden då. Det är tydligen PK att vara lite "anti" och att inte vara entusiastisk över något som kommer från den ena eller andra tillverkaren, för då blir man stämplad som "fantast" och "märkesfanatiker" osv.
Trots att Japan drabbats av en förfärlig katastrof som även gjort att alla Japanska företag drabbats mer eller mindre hårt, så är det ju faktiskt Sony som är den enda kameratillverkaren som är riktigt innovativ och producerar nydanande saker och släpper dem på löpande band. Även om A77 nu blivit försenad ett par månader pga jordbävningen så är det ändå snabbare och mer än t.ex. Canon kommer med.
Sony A77 ÄR faktiskt bland det mest spännande som hänt/(snart kommer att hända) på kamerafronten från alla tillverkare. Inte som Canon 500D->550D->600D->60D osv, eller Nikon D7000 som är en D90 med ilte modernare sensor efter x antal år, men inte har knappt något nytänkande alls annat än små naturliga förbättringssteg.
Det här borde vara verkligt spännande för de med andra märken om man inte vore så inbiten att man väntar på släppet för att kunna "testa" den och leta efter fel på EVFen osv.
Jag är tämligen säker på ATT den kommer och att den kommer att vara mycket bra.
Dissa på ni bara, vi får väl se om ett par veckor.
/Mats