Den måste göra väldigt bra ifrån sig i testerna för att jag ska vara fortsatt intresserad.
Jag fotar djur och natur,det enda jag vill ha är bättre iso och seriebildstagning,men då ska det vara med af
på varje bild!,annars klarar jag mig utan.Då räcker 5 fps bra!
Sen är a700 en helt perfekt kamera för mig,video,teleconverter,gps,hdr och en massa annat skit i kameran är inte intressant för mig!
Vill jag börja filma köper jag en videokamera!
Lite underliga åsikter förefaller det för mig. Perfekt fokus på vaernda bild i serietagning på snabt förflyttande mål är oerhört svårt för någon kamera alls att klara, men jag blir inte ett enda dugg förvånad om just A77 är den som klarar det bäst av samtliga kameror hittills. SLT-tekniken har ju fördelen att AF-systemet kan arbeta aktivt precis hela tiden även vid srietagning, alltså även då bilden tas. En DLSR har ju bara små ögonblick på sig att hitta fokus mellan varje bild när spegeln flippar ned som hastigast. Tror A77 blir bättre än andra på den punkten.
Vid naturfoto och telefoto är det viktigt med snabba slutartider, vilket gör att bra prestanda på höga ISO är viktigt. Nu ser specen lite "konstig" ut med ISO 16000 och det har tidigare pratats om betydligt högre värden, men även om det "bara" är 16000 med bra resultat så är det ju vassare än någon annan ändå typ, alltså om bruset är lågt. Tror man kan räkna ,ed att det blir bra i ytterligare en ny sensor från Sony.
Tycker själv att ISO 50 är högintressant! Fantastiskt om man kunde få superfin CCD-renhet vid studiofoto också och roligt om Sony går emot strömmen lite här och sänker bas-ISO. Inget fel på känsligheten och resultaten alls i dagens kameror och det blir säkerligen ännu bättre i A77, även om ryktet "ISO ove one hundred tousand" inte slår in. Jag tycker som sgt att ISO 16000 är en märklig siffra som inte följer EV-stegen och tvivlar på attuppgiften är korrekt. Det viktigaste är dock inte att det går att ställa in en hög siffra, utan att resultatet blir bra med lite brus på höga ISO. Nu är det bara ett par veckor kvar till när vi får se resultaten, så jag spekulerar inte vidare i det nu i alla fall. Det som åtm. jag är helt övertygad om är att det i alla fall är betydligt bättre än A700, så ditt resnemang med den jämförelsen är också märklig.
Du vill ha hög fps, 12 bilder per sekund är väl inte så pjåkigt?
Förstår inte riktigt att du dissar GEO-taggning av bilderna i EXIF, borde vara superbra för ditt primära ändamål, men någon nackdel att det finns öht. kan jag inte se, det går med säkerhet att stänga av funktionen om man vill.
Jag tror marknaden för "handycams" sjunker kraftigt i samband med att video i systemkamerorna blir bättre. Jag gissar att den här fixar video i högre klass än dedicerade videokameror som inte är snordyra. Att handla en annan för video verkar sådär halvsmart, bara mer prylar att hantera som man säkert inte har med sig och att det kostar mer. Om man inte vill filma är det väl bara att låta bli, förstår inte det negativa att möjligheten finns och dessutom är extra bra.
Jag ser det som en totalt überhäftig kamera som är bättre än allt annat på marknaden på de flesta områdena. Någon sa att det decimerats till en leksak, men det fattar jag inte. Det som framkommit nu och avviker från tdigare spec är väl bara lägre max-iso och bättre filmfunktioner. ISO-värdet är som sagt udda och jag tror inte det blir 16 000, vi får se.
Undrar när de kommer att finnas tillgängliga i handeln. Det dröjer ju ett tag mellan lansering och tillgänglighet. Hur är det, finna NEX-C3 och A35 att inhandla nu, det var ju rätt länge sen de presenterades.
För min del blir det nog ingen A77 så snabbt pga ekonomin just nu. Handlar nog min A77 på MediaMarks mellandagsrea till 20% lägre än det då nedsatta priset. Handlade min A580 där för 6 300 och kommer nog att hitta motsvarande bra erbjudande på A77. Tyvärr lutar det nog åt att behöva avyttra lite kameraprylar av ekonomiska skäl. (Det kan, högst motvilligt, hamna en A850 bland anonserna inom snar framtid.)
/Mats