Äh jag i skeptisk!
Det här börjar ju låta som rena Maranatamötet!
Nu väntar vi bara på att Målle Lindberg ska komma ner från himlen (i fallskärm) med fräslsningen i form av en A77:a i sin norra karda (eller är det kanske Lasse Borgs kompis som kommit hem från USA?). Församlingen har uppenbarligen redan sett ljuset och talar i tungor.
Jag kan inte låta bli att fascineras av denna A77 som redan innan någon överhuvudtaget sett den tydligen fått helt magiska och mytiska egenskaper. Vi får väl innerligt hoppas att inte förväntningarna är för höga och kommer alltför mycket på skam. Ett kamerahus är ett kamerahus och det blir inte bättre bilder än dina gamla objektiv tillåter. Vi får väl hoppas att folk har råd att uppgradfera kitobjektivet också för annars ligger nog besvikelsen farligt nära

. Det här med ännu fler pixlar har som sagt en väldigt brant kurva för avtagande nytta.
Det jag skulle vilja se är om Sony tänker utnyttja den allt högre upplösningen på sensorerna till att göra något lite nytt åtminstone för Sony SLT, såsom att exv. i samma tagning (istället för i tre olika), skapa ännu mer brusfria bilder, skapa HDR-bilder eller bygga en enda bild med av flera tagna med olika skärpeplan. Det skulle vara riktigt intressant. Annars tänker i alla fall jag vänta lite med jublet (som jag sett redan bryta ut i ett antal andra forum). Är det inte lite väl tidigt att ta ut den glädjen i förskott?
Själv önskar jag mig nog hellre en vädertätning att lita på. Tycker det är utmärkt att åtminstone en av konkurrenterna vädertätat både hus och kitobjektiv till ett system man kan lita på i alla väder - till ett bra pris. Vad spelar det för roll om huset är tätt om objektiven läcker?
Er ständigt hängivet skeptiske
Doktor Dängroth