Det var mera dina experiment at skala UPP bilden till dubbla storleken som var intressant, men du antydde att den pixelstinnare sensonr då "krackelerade".
Alltså, du har ju visat 100% crop på A700 med bilden uppskalad till 24 megapixel,hur blir det om du skalar upp 7Ds 18-megapix till 24 megapixel? Det är ju ganska intressant egentligen om skillnaden nte blir jättestor, så har vi ju sas nått "gränsen" för pixeltäthet redan. Alltså, det borde ju bli betydligt bättre med Canonen för att det är en nyare, modernare, bättre sensor och dessutom inte skalas alls så mycket, men om en stor del av skillnaden äts upp för att pixlarna är större på A700, så kan man dra slutsatsen att det kanske inte ger så mycket mer med de kommande Sony 24-megapixel-sensorerna jämfört med de redan moderna och bra 16-megapixelensorerna.
Blir nog förresten ingen A77 för mig. Håller mig kvar med min A580 ett tag och upgraderar den sen till A65 (vill inte betala massa extra för tung klumpig metall som inte tilför något i bildkvalitet) lite senare när den sjunkit i pris om den visar sig bra (mellandagsrean på MM t.ex.).
Fick förresten för mig att stuva om lite i objektivparken igen ;-).
http://www.fotosidan.se/classifieds/list.htm?member=156898
Har fått en idé att skaffa de riktigt schyssta grejerna för framtiden och sen aldrig byta. Får bli en superzoom 18-250 för APS-C som allround och satsar sen på den högupplösaste varianten på den nya FF-kameran från Sony, som verkar komma lite tidigare än jag förväntat mig. Till dess får den underbara A850 göra tjänst, fast med lite finare Zeiss-optik som är på ingång.
/Mats