avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Precis vad jag tänkt skriva, men "vågade" inte. Andra har den här gluggen som ett favoritobjektiv.
Ang prissättningen på A700 i Nacka är det ett okej pris i alla fall. Men de senaste månaderna har jag sett annonser här på FS där en del försökt kränga begade A700 för 7500:- och liknande (enbart huset). De priserna är ju lite "off" med A77 i faggorna.
Annars ingen dum tanke att skaffa den som finns/fanns i Nacka. Enbart gluggen är värd en hel del. Och här tänker jag inte alls säga emot. 16-105 är ett riktigt bra objektiv med tanke på zoomomfånget, bra byggkvalitet med stabiliserade stödmuffar för de olika tuberna som glider vid zoomning. Med det priset skulle man få en A700 för c:a 2.500:- när gluggen avräknats.
//Lennart
Idag sänkte MM priset på det kitet ytterligare, så då slog jag till.
Så för den som vill handla en sprillans A700 finns det nu en till salu här på FS:
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=153426
Iom detta så skippar jag 18-250 objektivet, då jag nu har ett 16-105/3,5-5,6 istället.
Har tagit några bilder med det och det känns mycket mycket bra vill jag säga. Skarpt och fint och det är ju blixtsnabbt i AF också.
Däremot är det inte så ljusstarkt som man skulle önska och det är rena lurendrejeriet att beteckna det som F/3,5-5,6.
Det växlar till f/4 redan vid 17 mm! Sen till f/4,5 vid 22mm, f/5 vid 35 mm och f/5,6 vid 55 mm.
/Mats
Senast ändrad: