pet
Aktiv medlem
Visst har du rätt, och detta har avhandlats länge nu. Känns som dags för ett avslut. För oss användare av Sony som upptäckt en rad fördelar kan det kanske kännas lite konstigt, men det finns ingen anledning till att år efter år konstatera att andra märken satsar mera på reklam/marknadsföring i Sverige och reta sig på det.
Vi vet ju vad kamerorna går för. Om andra inte vet det spelar väl egentligen ingen roll för oss som användare. Som konsumenter är det inte vår sak att slå på trumman för Sony. Det får Sony sköta själva.
Så brukar sund "arbetsfördelning" mellan producent och kund se ut. Och det borde Sony veta-och vet sannolikt.
Numera struntar jag i hur Sony marknadsför sina produkter. Det enda jag bryr mig om är om jag trivs med deras prylar. Sedan får det vara hur mycket reklam om andra kameramärken som helst.
Enda nackdelen som jag kan se är väl att tillgången på snabb service i Sverige är begränsad jämfört med andra länder.
Så: jag använder Sony, men tillhör inte den skara ägare som tänker lägga mig i hur Sony sköter sin reklam i Sverige. Vill Sony inte så vill de inte och vad vi skriver här verkar Sony i Sverige strunta i.
Så varför slåss mot väderkvarnar. Jag vet inte hur många trådar det finns där det dyker upp underförstådda eller klart utsagda meningar som undegfär betyder: "Det är synd om oss Sonyägare, stora stygga Nikon och Canon får minsann uppmärksamhet".
Jag blir så trött på denna klago- och vesång.
Kan vi återgå till att diskutera A77 nu istället.
Mvh//Lennart
Instämmer till fullo med dig Lennart....men snart så är det dags för mer klagande o gnällande när det kommer visa sig att A77:an inte uppfyller allas krav och skyhöga förväntningar.