Photocon
Aktiv medlem
... ge mig en enda anledning till att C/N-ägare skall byta ut sin fulla kameraskåp med dyra objektiv som dom köpt på sig under en lång tidsperiod. Pentax/Sony ägare kan så klart bli glada över förbättringar men det spelar ju ingen roll för C/N-ägare.
Vänligen.
//Bengt.
Allt är inte svart eller vitt inom fotomarknaden. För mig, vars objektivarsenal till största delen är märkta Nikon eller Sigma med Nikonfattning spelar det en ganska stor roll då jag även använder A7R som komplement.
Att byta ut ett helt "skåp med N/C-prylar mot Sony" är väl, som du skriver inte så lockande för de flesta.
Men tänk på att allt handlar inte om AF/sekvens/pressfoto/action/flygande kossor eller fåglar. Kolla bara här på FS-medlemmarnas inskickade bilder som visar helt andra motiv där en modern Sony FF förmodligen är att föredra för många.
Att det fattas en snabb actionkamera i Sonys sortiment är uppenbart och den luckan vill väl Sony försöka täppa igen.
C och N är starka varumärken, men menar du att andra fabrikanter ska lägga sig ned och dö eller bara tillverka kameror som inte konkurrerar med dessa märken? Jag hävdar att de övriga märkena tvingat C och N till många förbättringar och i viss mån ligger C och N efter på vissa områden.
Man har ju t ex ingen riktigt bra spegellös kamera med större sensor och intresset för dessa kameror är bevisligen stort.
//Lennart