Bengf
Aktiv medlem
Vad krävs för en produkt att etablera sig på en tuff marknad, det må vara högtryckstvättar eller kameror.
I den infekterade Vargfrågan talas det om kanske 30 år för att en allmänhet skall känna i bästa fall harmoni med vargen, men inga övertramp från vargen, som en rivning av ett ben, då kommer Lien och brandfaklor, höga rop, stämningen trissas upp.
Många av oss vill köpa mycket så billigt som möjligt, men om högtrycken snart går sönder, och det händer fler, kan den snart vara borta ur markanden.
2000 Kr för en kompaktkamera tror jag många upplever som dyrt, 1000Kr kan vara en gräns för många, elektronikladorna vräker i bland ut kompakter klart under tusen kroner. Jag tror att det kan ta väldigt lång tid för Sony att verklingen bita sig fast som en stark kameraprodukt.
kanske skulle den kända Minoltaloggan varit med på något sätt, det inorma masssläppet av en del konstiga instegare kändes inte bra, i stort bara designändringar, ryktet om toykameror började att spridas, finesser som funnits flera år i kompakter utrustades dom med, alltid sådant som så kallade riktiga fotografer rynkat på näsan åt.
Att kamerona tog fina bilder, räcker liksom inte av en småkräsen köpare om man inte är duktigt etablerad och säljer som tusan av dom lite dyrare modellerna. canon låter ju sina modeller hänga med till lagret är tomt, men dom lagren är välfyllda, 500D säljs fortfarande trots 550Doch 600D har kommit. vad kan en A290 sätta i mot en Canon 500D som dessutom kan filma.
Här ligger nyckeln tror jag, reklamen måste öka av kreativa påhittiga människor, Sonykamerorna måste lyftas fram. sedan är det inte bra när svenska testare skriver att sony gjort en miss när man inte kan förstora direkt i LV utan att aktivera en annan knapp, varför det är så beskriver dom inte som ju vore mycke viktigt för konsumenten.
DXO lever sitt eget liv, och näms alldrig av svenska testare, men vänta bara när nästa Canonmodell får ett DR-tal på 14 och över, då kommer DX0 att nämnas.
//Bengt.
I den infekterade Vargfrågan talas det om kanske 30 år för att en allmänhet skall känna i bästa fall harmoni med vargen, men inga övertramp från vargen, som en rivning av ett ben, då kommer Lien och brandfaklor, höga rop, stämningen trissas upp.
Många av oss vill köpa mycket så billigt som möjligt, men om högtrycken snart går sönder, och det händer fler, kan den snart vara borta ur markanden.
2000 Kr för en kompaktkamera tror jag många upplever som dyrt, 1000Kr kan vara en gräns för många, elektronikladorna vräker i bland ut kompakter klart under tusen kroner. Jag tror att det kan ta väldigt lång tid för Sony att verklingen bita sig fast som en stark kameraprodukt.
kanske skulle den kända Minoltaloggan varit med på något sätt, det inorma masssläppet av en del konstiga instegare kändes inte bra, i stort bara designändringar, ryktet om toykameror började att spridas, finesser som funnits flera år i kompakter utrustades dom med, alltid sådant som så kallade riktiga fotografer rynkat på näsan åt.
Att kamerona tog fina bilder, räcker liksom inte av en småkräsen köpare om man inte är duktigt etablerad och säljer som tusan av dom lite dyrare modellerna. canon låter ju sina modeller hänga med till lagret är tomt, men dom lagren är välfyllda, 500D säljs fortfarande trots 550Doch 600D har kommit. vad kan en A290 sätta i mot en Canon 500D som dessutom kan filma.
Här ligger nyckeln tror jag, reklamen måste öka av kreativa påhittiga människor, Sonykamerorna måste lyftas fram. sedan är det inte bra när svenska testare skriver att sony gjort en miss när man inte kan förstora direkt i LV utan att aktivera en annan knapp, varför det är så beskriver dom inte som ju vore mycke viktigt för konsumenten.
DXO lever sitt eget liv, och näms alldrig av svenska testare, men vänta bara när nästa Canonmodell får ett DR-tal på 14 och över, då kommer DX0 att nämnas.
//Bengt.