Annons

Sony A300 och A350 "officiella" - får live view

Produkter
(logga in för att koppla)
tannler skrev:
På svenska heter det sökarlupp och ser ut som bilden nedan. Den fästs i ramen runt sökaren sökaren, i stället för gummikanten, som tas bort.

350n börjar trilla in i en del butiker i USA.

We just got the A350's in stock at our store and it's gonna be hard to beat for many consumers... reasons?

1) Live view that works like P&S users expect + */FAST/* Auto focus (in and out of live view) with tilting screen

2) Excellent detail retention and respectable noise control up to ISO 400, 800 usable, 1600 not awful if you have no other choice. Did I mention that the image sharpness and detail at ISO 100/200 is STUNNING.

3) Terrific metering in live view, handles even complex back lighting with aplomb, decent metering otherwise

4) Quick & responsive playback despite large file sizes (this really impressed me)
5) Entirely reasonable price

it's true the viewfinder is a little small and dark, and there's no DOF preview or MLU, but for the amount these features get used they probably won't be missed given the pluses.

från
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1037&thread=27095627
 
Ja själv har man beställt en A350K med förhoppning på leverans på torsdag så den kan testas hårt på bilsportmässan på elmia på fredag . så nu håller man tummarna .
 
på min lokala expert butik . dom ringde och meddela att den kommit in til lagret idag . Så jag får den på onsdag eller torsdag . pris 8499. inkl 18-70. billigt eller dyrt vet jag ej . skiter i vilket just nu då jag vill ha just den kameran . sen har det inhandlats ett sandisk extreme 3 kort på 4GB samt ett Hoya uv filter på 55 mm .
 
Har ringt runt idag och frågat efter lanseringsdatumet på A300. Ingen av de stora varuhusen kunde ge mig något datum. Tillslut fick jag tipset att ringa SonyCenter i Sthlm. Dom sade att A300 kommer i början av April! :)

Hoppas det stämmer! Kanske ska köpa en A300.. Måste bara bestämma mig först mellan den och en 450D. Inte lätt alls!.. Båda kameror ser ut att vara riktigt trevliga.

Bildkvaliten blir förmodligen ganska exakt likvärdig mellan dessa två kameror.. Vad som skulle kunna avgöra mitt beslut är vilken kamera som är mest "lättanvänd".. Min första dslr någonsin ju! :p
 
ricku skrev:
Har ringt runt idag och frågat efter lanseringsdatumet på A300. Ingen av de stora varuhusen kunde ge mig något datum. Tillslut fick jag tipset att ringa SonyCenter i Sthlm. Dom sade att A300 kommer i början av April! :)

Hoppas det stämmer! Kanske ska köpa en A300.. Måste bara bestämma mig först mellan den och en 450D. Inte lätt alls!.. Båda kameror ser ut att vara riktigt trevliga.

Bildkvaliten blir förmodligen ganska exakt likvärdig mellan dessa två kameror.. Vad som skulle kunna avgöra mitt beslut är vilken kamera som är mest "lättanvänd".. Min första dslr någonsin ju! :p
Gå och prova en A200, samma interface som A300.
 
Nu sitter man här iaf med en A350 framför sig. Batteriet på laddning o bara väntar på att få testa massor:) Hade turen o hitta en som fanns att boka upp i morse när leveransen kom:) Verkar lovande:)
 
jag hoppas kunna få min i dag eller i morgon . nu blev jag riktigt avundssjuk på dej . är så himla sugen nu. vill ju ha den innan bilsportmässan på fredag . men snälla du tala om allt du känner så vi får höra vad du tycker .
 
Hej, skjuter in lite funderingar ifrån sidan.

Har en analog Minolta Dynax300 med kit objektiv 35-70 och ett Sigma 75-300 objektiv (med autofokus)

Nu börjar det bli dags att tänka på uppgradering till digitalt och om jag har förstått det hela rätt så:
1) Passar mina objektiv till Sonys digitala
system
2) Att bildstabilisatorn sitter inbyggt i
kamerahuset.

Stämmer detta så vore det väl ett ypperligt läge att välja A300 eller A350 eller?
Att få bildstabilisator ihop med telet är ju en bra bonus även om det inte är bland de bättre, men jag har ju det iallafall.

Någon annan som gjort på detta vis eller någon som bara är vis i ämnet?
 
Passar och passar? Jo, det går att montera alla objektiv som passat på en Dynax 300 på en Sony a300/350, men frågan är om de fungerar.

Kitobjektivet är väl ett Minolta 35-70/3,5-4,5 och den fungerar rakt av. Det fanns en f/4-variant också, men den är från 1985, så det är kanske inte den.

Sigmat däremot är lite tveksammare - Du måste berätta vad det finns för beteckningar på objektivet - sida och front - för att det ska gå att svara på om det fungerar. Det finns Sigma med "gamla" chip, som inte fungerar på digitala kameror. Vissa serier är alltid "fel", vissa serier är åtgärdade under serien. Enklaste sättet är egentligen att prova. Det går att byta chip på en del, men frågan om om det är värt pengarna.
 
Okej.
Sigma DL ZOOM står det och skyddslocket till linsen står det "For Minolta-A"

Har ju även ett serienummer som kanske går att forska lite mer på.
Nu är det inte helt avgörande i valet av kamera men det är ju ett stort + om det fungerar.

Mvh. Christian
 
DL-serien ska fungera UA så vitt jag vet, men jag är inte beredd att slå vad. Beteckningen på locket talar om att objektivet har sk. a-bajonett, eller som Sony kallar det; alpfa-bajonett.

Summa; Du har två objektiv att börja med. Grattis.
 
Tack för hjälpen och informationen, både Lennart och Björn.

Då kan man ju lägga pengar på andra tillbehör istället.

Mvh. Christian
 
Vad är för/nackdel med 10 resp. 14 megapixlar, kommer väl inte att göra ngn. större skilnad för en hobbyfotograf?

Kanske någon som fått igång sin A350.
 
jippi , idag kom min kamera . nu ska den bara hämtas på butiken . som om en halvtimme har jag den i min hand . nu är man redigt sugen .
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.