ondjultomte
Aktiv medlem
Det var en ganska bra recension. En 14MP CCD kamera har sina begränsningar gällande hög ISO.
En bra macro kamera i dagsljus kanske.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ondjultomte skrev:
[...]
KjellSn skrev:
Jag var nästan på väg att köpa en sony A300 men så hade Expert en kampanj på Sony A350 så det fick bli en sådan i stället. A 300:an tror jag inte tar dåliga bilder. kjellsn
Ja, A300/A350 har lite sämre grepp än A200. Denna har ett bättre skulpterat grepp än Liveview-modellerna, lite bättre plats för fingrarna på högersidan och det finns förstås ingen vinklingsbar skärm som bygger ut ett par mm på baksidan. Men du får trösta dig med att konkurrenternas instegskameror är ännu sämre. Speciellt det största märkets dylika. Kan inte begripa varför dom inte vaknar! Fast de har väl i varje fall hittills tyckt att dom inte behöver göra något mer än de gör...mr.b skrev:
...
Spontant tycker jag att den {Sony A350} har sämre grepp än min A100, och känns lite plastigare. men man vänjer sig väl... Jäkligt bra med live view dock - det funkar supersmidigt! Ytterligare en bra grej är den dedikerade ISO-knappen.
larsborg skrev:
Tyvärr, nu kommer verkligheten fram, efter att jag har läst flera intressanta tester, samt själv ha prövat olika konsument APS-C, D-SLR, nu senast på marknaden, - A350 har den minsta sökaren, i alla fall, en av de minsta, sämre än A100, den är inte heller mycket att hurra för!
www.dpreview.com/reviews/sonydslra350
- Enbart rekommenderad, inte mycket rekommenderad, blev omdömmet, nästan sågad m.a.o!
A200 kommer med sin något större sökare, samt något lägre pris, troligen bli populärare, före A300 och A350.
Min oldtimer Minolta SRT 303, en A-SLR, har en jättesökare, jämfört med både A100 (som jag använder) och A350!
Alltså, lika bra att vänta in en FF, D-SLR från Sony, när man är van vid ordentliga sökare, titthål till sökare blir bara jobbiga att fota med.
Den som fortfarande berättar om hur bra sökaren är i A300/A350, kolla då in sökaren till FF, Canon 5D, en viss skillnad (!), den kom redan ut på marknaden för snart tre år sedan, dyr då, men nu begagnad till ett rimligt pris.