JohnWahlstrom
Aktiv medlem
haha Bra replik
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
carldanielsson skrev:
lätt ju väldigt väldigt bra de där! jag har provat båda kamerorna och jag tycker d300 har bättre byggkvalite(något stor känns den då jag har en a100 nu) och höga ISO är den bättre på. annars i bildkvalite med bra ljus tror jag att de är jämnbra. men då jag bara testat de lite snabbt så kan jag inte säga så mycket. tror ändå att man väljer d300 (a700 om man redan kör sony) om man vill ha en semipro-modell.
"Självklart" är iallafall att de flesta på detta forum liksom de flesta andra i alla lägen väljer att prata varmt om Canon/Nikon oavsett om diskussionen gäller ett annat märke. Brand-tribalismen går aldrig över... Lite grinig idag men kan man inte läsa nog om Canon/Nikon i deras egna små forum?Sten-Åke Sändh skrev:Självklart väljer man en D300 om man vill ha en verklig semipromodell. Det är nog inget snack om den saken.
Jumfer skrev:
"Självklart" är iallafall att de flesta på detta forum liksom de flesta andra i alla lägen väljer att prata varmt om Canon/Nikon oavsett om diskussionen gäller ett annat märke. Brand-tribalismen går aldrig över... Lite grinig idag men kan man inte läsa nog om Canon/Nikon i deras egna små forum?
Hehe, självklart får man det. Det vore bara lite uppfriskande med recensioner (och inlägg) som såg andra märkens framfart som ett skäl att sätta lite press på "sin egen" tillverkare i stället för att automatiskt hävda dess förträfflighet ;-)Ludix skrev:
Fast man får väl jämföra?
Jumfer skrev:
Hehe, självklart får man det. Det vore bara lite uppfriskande med recensioner (och inlägg) som såg andra märkens framfart som ett skäl att sätta lite press på "sin egen" tillverkare i stället för att automatiskt hävda dess förträfflighet ;-)
Jumfer skrev:
"Självklart" är iallafall att de flesta på detta forum liksom de flesta andra i alla lägen väljer att prata varmt om Canon/Nikon oavsett om diskussionen gäller ett annat märke. Brand-tribalismen går aldrig över... Lite grinig idag men kan man inte läsa nog om Canon/Nikon i deras egna små forum?
Där fick jag! Ursäktar men jag blir bara så trött på alla trådar som kapas av "märkesriddare". Nikon är inget skällsord nej, alla tillverkare får givetvis vara med, det blir roligast så.Sten-Åke Sändh
Rikard, jag har en Konica Minolta 7D och en Sony A350 själv och har aldrig haft en Nikon i hela mitt gamla liv.
Det beror väl på hur man menar. Om man menar "åka till USA, stoppa i väskan och hoppas att tullen inte letar" så blir det ju en hel del billigare. Man kan ju tänka på att det tillkommer "state sales tax" på priset i butik vilket är sissådär 8-9% beroende på var. Om man betalar för sig ordentligt så är det 25% moms och tullavgift så typ 30% påslag. Ett alternativ är ju övriga EU t.ex. Tyskland, där finns inga hinder för handel...Per Hellström
Är det lönsamt att importera grejerna från USA.
Jumfer skrev:
Där fick jag! Ursäktar men jag blir bara så trött på alla trådar som kapas av "märkesriddare". Nikon är inget skällsord nej, alla tillverkare får givetvis vara med, det blir roligast så.
Har själv inte erfarenhet av Tamron 18-250 objektivet, men jag har läst en del om det och och ganska mycket om Sonys egna 18-250 mm (vilket säkerligen tillverkas av Tamron efter Sonys specifikationer). Det är genomgående mycket positiva omdömen. Förvånande positiva med tanke på det jättestora zoomomfånget - hela 14 gånger. Detta är av allt att döma ett förnämligt ett-objektivsalternativ.perhel skrev:
Funderar lite på A-300:an med ett Tamron 18-250mm någon som har erfarenhet av den gluggen?
Är det lönsamt att importera grejerna från USA.
Fördelar nackdelar?
FlyerOne skrev:
I stort sett det enda undantaget när det gäller zoom-objektiv tycks vara Minolta/Sony 80-200/2,8 G SSM. Detta anses fungera väldigt bra ihop med (rätt) telekonverter.