Atropine
Avslutat medlemskap
Välj en 5N istället och jämförelsen blir rättvis igen, och NEX:en vinner.Den här jämförelsen är kanske lite orättvis eftersom Olympusen inte har någon sökare medan Sonyn har det, men den visar ändå att det finns undantag från regeln.
Yepp, det diffar 23mm på höjden här till Sonys fördel trots att den har inbyggd blixt.Jämför man istället med E-M5 så blir det mer jämt. Det är sökaren som sticker upp på Olympusen. Annars är den ungefär lika stor som Sonyn.
Ja, verkligen.De stora och klumpiga m4/3-kameror du har sett är nog från Panasonic. En jätte jämfört med Sonyn.
Jag förstår om någon tycker att hela storleksdiskussionen med millimetrar hit och dit kan vara en smula töntig och akademisk, men jag tror att den är viktig. Dessa kameror rör sig nämligen i gränslandet för vad som går att stuva ner i en jackficka eller inte. Och det i sin tur är avgörande för om kameran kommer att ligga på hyllan hemma eller följa med på dagliga äventyr.
Haha, säg det inte för högt! Jag gillar oftast det Sony gör, men ibland undrar man hur sjutton de tänker.Även om de skulle lyckas med detta finns ju också en risk att Sony utöver alla saker som det ryktas om också har hittat på en annan helt oprövad finess som de tycker är fiffig, men som råkar ha någon olycklig bieffekt.