ANNONS
Annons

Snapshots of the Holy Land

Produkter
(logga in för att koppla)
Fanns det inga palestinier där? inga skövlade olivträd, ingen mur, inga checkpoints, inga militärer, inga stulna hus..? jag är ledsen men det är oundvikligt att förknippa Israel med annat än apartheidpolitiken mot palestinierna. Vars är de i dina bilder?

Picaro skrev:
Fanns det inga palestinier där? inga skövlade olivträd, ingen mur, inga checkpoints, inga militärer, inga stulna hus..? jag är ledsen men det är oundvikligt att förknippa Israel med annat än apartheidpolitiken mot palestinierna. Vars är de i dina bilder?

Fotografen kanske inte vill visa vad en stor del
andra med intensiv iver gärna förevisar när det gäller Israel, dvs: krig ,förstörelse och religösa motsättningar. Det finns något annat att förevisa, vilket vi här ser ett axblock av.
/Thomas.

Enögd....

Picaro skrev:

Problemet du omtaler är ju megastort, men samtidigt begränsat till en förhållandevis liten del av landet. Om man åker till t.ex eilat sysn det nästan inte. Dessutom är det väl inte varje människas plikt att agera världssamvete alltid.
Där utöver så finns det onekligen mycket annat att förknippa Israel med, som dom senaste 5000 års historia.

Beklager denna offtopic resa, men, men...
Bilderna är vakre, men också enligt min åsikt för hårt komprimerade.

pfffff

Picaro skrev:

...tillåt mig småskratta. I "fina" Sverige tror vi blint på den bild som nyheterna och medierna ger. Sen garanterar inte misär i bilder någon slags automatisk dokumentär kvalite. Allt det du nämner är en liten bit land och är lätt att missa - dock det enda vi ser av Israel/palestina i sverige.

Ja, jag kan bara instämma. Bilden som media i Sverige visar är i mycket ganska snevriden.
Jag bor här nere.....
Förresten, kul med snapshots!

Picaro skrev:

Tror på att hålla inlägg och FS i allmänhet opolitiskt.

Men tillåter mej ändå ett stort asgarv....

Jerry

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar