Annons

Snälla hjälp mig nu!! PANIK

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutatmedlemskap120515

Avslutat medlemskap
Det är så att jag ska köpa en systemkamera på måndag.
Några krav från MIN sida:

1. Ska kunna förstoras till tavlor UTAN att bli suddiga.
2. Ska kunna ta fina macro-bilder.
3. Ska kunna ta djur som leker/springer = action bilder utan att det blir suddigt.
4. Kameran + objektiv + försäkring + väska + minneskort får EJ överstiga 10.000.
5. Och jag är nybörjare!

Skriv gärna någon affär också som säljer billiga kameror!
GÄRNA Canon och nikon men andra märken går också bra.
Tack på förhand!!

/Julia, http://www.nogg.se/juliaindergand
 
Har du PANIK.....

..blir du aldri fotograf!!!!
Kolla Tradera; där finns "billiga" kamror.
Lite att stoppa inn i huvudet hittar du på biblioteket.
/Erik J
 
Ja du, Julia.. det är ju inte så lätt för oss att tala om för dig vad DU ska köpa.. men OK då.. jag slänger ut ett bra alternativ till dig som täcker in lite av dina krav.

Canon EOS 350D - finns på Tradera för runt 4500
Tamron 28-75/2.8 - finns här på FS för ca 2500

Minneskort kan du köpa på Tradera för ca 500
Väska köper du lättast på tex Cyberphoto
eller Scandinavian Photo.. svårt att ge dig
alternativ då jag inte vet om du vill ha
axelväska, ryggsäck eller nåt annat.

Sen försöker du hitta Kenko mellanringar
som du borde få för runt 7-800 kr, som du kan använda till ditt Tamron och fota macro med.

Det blir ungefär 8200 - 9000 kr förutom väskan.
 
Julia, har du funderat över varför du vill ha en systemkamera? Du är nybörjare, och du kommer behöva ett makroobjektiv om du ska ta makrobilder, så du behöver en del utrustning.
Men du skulle kunna köpa en Canon 400D, den är rätt billig och då kanske du har råd med ett makroobjektiv också. Men du måste känna om den passar dig, jag har lite svårt för att gilla den på grund av storlek och kvalitetskänsla.

Jag skulle inte ha köpt ett objektiv med 28mm som minsta brännvidd, det är lite snävt att ta bilder inomhus med.
 
Jaha...

Köp valfri Canon kamerhaus och ett 60/2.8 eller 100/2.8 macro. Makroobjektiv är skarpa och passar bra till djurfoto oavsett om det är en häst eller en fluga. Samtidigt måste jag säga att höga krav, snäv budget och tidspress är inte bästa kombinationen för att göra bra affärer.
 
Men du har ju redan skapat en massa diskussioner om kameror här?

Har du inte bestämt dig än så hinner du nog inte göra det tills måndag. Ta det lugnt och köp en senare i stället. Då slipper du köpa något förhastat.

Eller så köper du vad som helst som uppfyller dina fem krav. Det blir nog bra.

Edi: Framför allt så gäller det att inte lita på tvärsäkra uttalanden, som Damoors. Han har ju inte den blekaste aning om i vilket skick den kameran är.
 
Damoor skrev:
tänkt på tillbehören?
Ja. Kamera + objektiv kostar max 5500:-, finns troligen för 5 jämnt. 1 gig kostar ett par hundralappar, och "väska" kan ju vara vilken påse som helst.

Edit: Begagnatpriserna på kameror är helt vansinniga. Jämför med andra elektronikprodukter med liknande "omsättningstid", typ datorer och mobiltelefoner. Det finns ingen som skulle betala mer än 1/3 av nypriset efter ett halvår.
 
ANNONS