BW_62
Aktiv medlem
Något som jag lärt mig fast jag inte är proffs är. Det beror inte helt och hållet på hur man ser ut, det är vad man gör framför kameran. En modell som man måste säga till varje liten sak, är ingen bra modell. En bra modell vet precis hur de skall sätta varje liten pose mitt i prick och är mycket medvetna om hur de ser ut eftersom de känner det inom sig, oavsett om de är amatörer eller proffs. Jag fotograferade av en amatörmodell som kunde sin sak och var väldigt självsäker inom sig, det var busenkelt eftersom hon gjorde mycket av jobbet och satte pose efter pose klockrent, från tigerblickar till rena Ingrid Bergman posen.
Nästa modell var hopplös. Man kan inte säga till någon att de skall se drömmande eller nyfikna ut som helst skulle sitta och le på 30 bilder eller inte bli fotograferade alls. De måste helt enkelt känna inom sig om det skall se äkta ut. Jag tror allt har med inre medvetenhet att göra, dvs hur medveten man är om sig själv samt att man måste tycka om sig själv. Det är nästan viktigare att man kan spela bra teater framför kameran än att se bra ut faktiskt. Du kan ta världens snyggaste modell, det ser ändå inget ut förrän hon kan sin sak framför kameran.
Kör en avslappnad attityd och kom med lite små komplimanger då och då.
- Snyggt, bra gjort
- På den där bilden blev du jättebra, kan vi ta om denna och få den lika bra tro?
- Du kan det där med att stå framför kameran ser jag
- Oj, vilken bra bild detta blev
Sen tar du fram något kul emellanåt eftersom de flesta kvinnor uppskattar humor.
Nästa modell var hopplös. Man kan inte säga till någon att de skall se drömmande eller nyfikna ut som helst skulle sitta och le på 30 bilder eller inte bli fotograferade alls. De måste helt enkelt känna inom sig om det skall se äkta ut. Jag tror allt har med inre medvetenhet att göra, dvs hur medveten man är om sig själv samt att man måste tycka om sig själv. Det är nästan viktigare att man kan spela bra teater framför kameran än att se bra ut faktiskt. Du kan ta världens snyggaste modell, det ser ändå inget ut förrän hon kan sin sak framför kameran.
Kör en avslappnad attityd och kom med lite små komplimanger då och då.
- Snyggt, bra gjort
- På den där bilden blev du jättebra, kan vi ta om denna och få den lika bra tro?
- Du kan det där med att stå framför kameran ser jag
- Oj, vilken bra bild detta blev
Sen tar du fram något kul emellanåt eftersom de flesta kvinnor uppskattar humor.