Photocon
Aktiv medlem
Nu är rubriken ändrad, så håll till det ämnet. Det finns massor av trådar för generella diskussioner kring A7-serien om det är den ni vill diskutera.
Refererar till mitt föregående inlägg och fortsätter med att en uppföljare till A99 med SLT-teknik sannolikt skulle kunna utgöra en bas för fortsatt utveckling av A-mount.
Sensorerna har blivit så pass bra att SLT:s ljusstjälande konstruktion skulle få mycket marginell betydelse för slutresultatet (beräknad till 0,3-0,6 EV ljusförlust beroende på hur man räknar enl vissa testare).
Det skulle i så fall bli en stor kamera (som dagens A99+1 vertikal/batterigrepp med extra batteri).
Vidare förutsättningar: AF i klass med 5DMkIII vad gäller irrationellt rörliga motiv, wi-fi, 4k video, Display rörlig i flera riktningar, högre upplösning i EVF med minimal laggning, bibehållen DMF.
Sedan 2 varianter: En med 50+ mp sensor bakbelyst och en liknande med 24mp som prioriterar snabbhet i såväl bps som AF där AF skulle ha fler tröghetsinstälningar.
Samtidigt kan jag känna att det tåget på något sätt redan gått, för min personliga del, men sannolikt skulle en sådan kamera göra en del Sonyanvändare nöjda och "rädda" A-mounts fortlevnad.
Så vi får se. Personligen tror jag att Sony tillverkat sin sista SLT i proklassen. Kanske det dyker upp en "mellanmodell" i FF-segmentet. Svårt att spekulera.
//Lennart