Bengf
Aktiv medlem
Då har nog jag fått en sur citron för mitt ex vill inte alltid sätta skärpan bla och sen har den vissa andra egenheter för sig som att den tex tappar kontakten med objektivet och nej det är inte glap i objektivet för på min gamla 550 så fungerar objektiven utmärkt . Men jag känner att Sony kommer nog att förbli mitt märke men en uppgradering av huset kommer det nog att bli hur som
Ja det är jäkligt olustigt när en kamera krånglar, lätt att man tappar sugen på märket då, är väl en dålig tröst men i C/N-trådar så finns det gott om besvikna ägare över trubbel med sina kameror. Du har så klart tittat så att det inte syns något miniskräp vid alla stiften när man tar bort objektivet, gamla råd om objektivet tappar kontakten brukar vara att skruva på och av objektivet ett antal gånger, har man inte använt kameran på jätte länge så kan det bli lite konstigheter i bland.
Att nya A77II är betydligt bättre än den gamla är ju bara kanon ( jag tror att det är autofokusen + EVF:n som förbättrats mest )- för min del så har jag ofta effekts avstängd för att EVF:n blir då stabilare och inte reagerar på alla ljusförändringar, och faktiskt så tycker jag att den vaknar upp riktigt snabbt också, men jag tillhör inte någon jättekräsen elit så vi är lite olika vi fotogubbar.
//Bengt.