eon
Aktiv medlem
Linmajon skrev:
Jag tycker motsvarande 28mm är helt perfekt om man nu bara har en brännvidd. Vad skulle vara bättre?
Jag skulle föredra 35-50mm. Bredare motivområde.
/Erik
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Linmajon skrev:
Jag tycker motsvarande 28mm är helt perfekt om man nu bara har en brännvidd. Vad skulle vara bättre?
Fogel70 skrev:
Varför kommenteras utseendet på en kamera så ofta? En kamera är ju ett verktyg för att ta bilder, och verktyg brukar ju i regel fungera bättre utan "bling bling".
Så måste det vara, i kombination med att motljusskyddet av allt att döma är monterat direkt på en ickerörlig del, d v s med motljusskyddet monterat påverkas inte kamerans yttermått ett dugg av om objektivet är inskjutet eller inte. Verkar som om motljusskyddet kommit in på ett mycket sent stadium i utveckligen av kameran. Personligen har jag sedan tidigt 70-tal önskat mig hopfällbara motljusskydd (t ex i stil med ljuschakt till mellanformatare) som tjänstgör som både objektivskydd i väskan och fullgoda motljusskydd på kameran, jag lär nog få fortsätta väntaMakten skrev:
Vad är det för jädra stuprör till motljusskydd de satt på?? Det ser ju åt helsike för långt ut för att tillåta motsvarande 28 mm. Är det händelsevis så att gluggen kommer att skjuta ut en bra bit när man slår på kameran?
Bussmicke skrev:
Tänk om det kunde komma en 12x zoomkamera med denna sensor, det skulle vara intressant.
Tänk er Panasonics FZ50 med en DSLR-sensor. oj oj.