Christerart
Aktiv medlem
Luguber skrev:
En del av inläggen i tråden, uppfattar jag som ett hackande på dom ser det här som en utmaning i sitt fotograferande. Sedan kan det finnas en saker som jag inte heller gillar i upplägget av Sheep och det får vi se hur det blir på sikt.
Men ni som har fotofraferandet som levebröd och sedan sitter och "hackar" på dom amatörfotografer som kanske vill försöka tjäna en liten slant på sin hobby. Är det inte fel målgrupp som ni hackar på!
Är det inte:
# Ni som måste markandsföra er kunskap bättre?
# Ni måste se till att dom som köper bilder inser det mervärde som Er erfarenhet innebär?
# Ni som måste se till att just Din bildbyrå markandsför dina alster på rätt sätt?
Genom att sitta här och vara nedlåtande och synisk, gör ni ju inga nya affärer.
Som en av min gammla försäljnings chefer sa i dagarna mellan Jul och Nyår. "Nu sitter era konkurenter inne och väntar på det nya året. Det är nu ni skall ut och blada och visa Ert mervärde och tala om att det nya året redan har börjat..."
Sten,
Those of us who make our living by doing this try to EDUCATE and correct ahat we see as "faulty" thinking when we see a trend that in the long run will - and is - threathening to ALL our livelyhoods. Most of us realize it is a lossing proposition but we still "fight the good fight" and try to make beginners understand that they are undermining themselves.
I have in the lst couple years spend many hours education adn supporting two "beginners", sharing my experience and knowledge - as have others helped and educated me - that's what this is all about - even if it needs some straight talk sometimes - and sometimes soemthing gets lost in the translation..=*^)