D Gulliksson
Aktiv medlem
Lite OT men Infocare i Växjö sökte nyligen kamerareperatör via AMS.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
RGB skrev:
Hursomhelst - jag tycker att du skall stå på dej Carola! När du fått din kamera så skriv ett brev till Canons Svenska's VD och förklara hela historien på ett enkelt, sakligt och korrekt sätt. Det borde intressera en företagsledare på den nivån att se hur dåligt hans företags service kan fungera...
cmgo skrev:
Vad jag vill säga är att man gör inte såsom dessa tomtar får man in ett fel så fixarman det och det meddetsamma kunden skall alldrig bli lidande för då blir du utan kunder.
redrosie skrev:
Eftersom det är dödstyst från Infocare ringde jag dem nyss igen...
"Kameran kommer att skickas hem till dig idag" fick jag till svar. Så trots att jag bönat och bett och de lovat dyrt och heligt att höra av sig så snart de hade ny info om min kamera så kunde de alltså inte lyfta luren och ringa till mig och meddela detta.
De har nu iaf bytt avtryckaren (det är väl någon gest som plåster på såren...eller en säkerhet för dem på att jag inte ska återkomma kanske...)och ett okular. Så det måste vara okularet som gått sönder vid rengöringen.
Kan någon lite snabbt förklara okularets uppgift i kameran så vore jag tacksam. Ska leta info om detta.
När jag frågade vad jag skulle få för ersättning efter allt detta så satt den mannen som skulle handha ärendet i möte hela dagen idag så han hör förhoppningsvis av sig imorgon....
Skönt att nu äääntligen kameran ska vara på väg hem igen. Hade nästan gett upp hoppet..
Fortsättning följer....
redrosie skrev:
E
Kan någon lite snabbt förklara okularets uppgift i kameran så vore jag tacksam. Ska leta info om detta.
Helt klart, det är tillverkarens skyldighet att hålla koll på att hela servicenätet fungerar efter deras krav. Bilmärket jag kör har hållt på så i många år idag & är därmed bland de mest krångelfria bilarna på marknaden samt har flest nöjda kunder både vad det gäller bilarnas funktion & servicen.Voxa skrev:
Jag hakar på här igen . .
Jämförelse med auktoriserade bilverkstäder är relevant tycker jag.
När jag köpte ny bil (OK de var en affär på 10x en proffskamera) så skickade generalagenten ut en enkät för varje servicetillfälle för att fråga hur verkstaden hade skött sej - tydligen ställer DOM krav på dem man auktoricerar.
Eftersom vi betalar ett överpris på kameror i Sverige (jämfört med världsmarknaden) och detta troligen har att göra med systemet med generalagenter och därmed åtföljande påstådd service/garanti, så tycker jag att man kan ställa krav:
-Prisuppgift och reservdelspris (jämför åter den komplexa maskinen bilen)
-Inga reparationer utförs utan att kunden tillfrågas.
-Inga förseningar som inte meddelas kunden
-O.s.v., o.s.v
Slutsats: Canon kan rå för vad deras återförsäljare/reparationsverkstäder gör och inte gör . . . ("Kan nån kan Canon")
Det verkar som om de flesta företag har sina bra och dåliga stunder.geronimo13 skrev:
Ska jag skicka in mina canon prylar på service kommer jag vända mig till Sthlm centralservice ingen annan och då bor jag i Växjö och har det där andra företaget väldigt nära.
Har anlitat sthlm centralservice tidigare med ypperligt resultat samt service
redrosie skrev:
Ja Peter jag tycker att du uttryckte dig förnämligt där.
Idag kom nu äntligen kameran. Har inte hunnit kolla den än men läste papprerna som följde med. Avtryckare och okular bytt. Men där står också att verkstaden inte är skyldiga till att detta gått sönder utan att reparationen är gjord som goodwill...Avtryckaren kan jag gå med på men okularet har jag inte haft det minsta bekymmer med innan detta.Skulle den då ha pajat precis när kameran var på väg tillbaka till mig...hmmm...
Jag gissar att detta är orsaken till att fortfarande ingen ringt mig från Infocare för att prata om ersättning....
PITCH skrev:
"Avtryckare och okular bytt" Om dessa nu fungerade när du lämnade kameran ifrån dig så finns det väl ingen anledning till att byta. Om inte Canon har sagt till "sina" verstäder att "FEL på avtryckarna, byt när kamerorna kommer in på verkstan" så är det väl verkstäderna som har haft isönden dem OCH DÄRMED SJÄLV SKA betala aktuella reservdel.
Märkligt att ett okulär bara går isönder då man skickar in sin kamera. Känns (och inte lite iheller) som om verkstaden "hittar på fel" för att få ut mer pengar av Canon.
Jag skulle kunna spy på verkstäder som håller på så här.