dumbo
Aktiv medlem
I detta fallet är det ju inte Infocare som valt sin underleverantör, utan det är per definition Canon. Om Infocaer pådyvlas en underleveratör, som inte håller måttet, trots att denna är auktoriserad av Canon kan ju inte Infocare lastas för det.
Att Infocare har ett ansvar mot kunden är självklart och man borde, som jag skrivit otaliga gånger redan, har informerat bättre om vad som händer/hänt. Som jag ser det är detta det enda Infocare brustit i. Man kan inte förväntas att de ska kontrollera produkter som de för det första inte har kompetensen att reparera och kalibrera. Det finns ju heller ingen anledning för dem att misstänka att något är fel på den produkt som kommer tillbaka från underleverantör, eftersom denna är auktoriserad av Canon och därför ska kunna sina saker.
Hade Infocare själv valt sin underleverantör hade saken varit en annan. Då hade de haft möjlighet att sätta press, men är man bara intruerad av sin uppdragsgivare (Canon) att vidarebefodra saken till företag X så är det, som jag ser det Canon som är asvarig då det är de som "godkänt" denna verkstad. Det är åxå Canon som är uppdragsgivare och därför svarar inte Intervision mot Infocare utan mot Canon.
Att Infocare har ett ansvar mot kunden är självklart och man borde, som jag skrivit otaliga gånger redan, har informerat bättre om vad som händer/hänt. Som jag ser det är detta det enda Infocare brustit i. Man kan inte förväntas att de ska kontrollera produkter som de för det första inte har kompetensen att reparera och kalibrera. Det finns ju heller ingen anledning för dem att misstänka att något är fel på den produkt som kommer tillbaka från underleverantör, eftersom denna är auktoriserad av Canon och därför ska kunna sina saker.
Hade Infocare själv valt sin underleverantör hade saken varit en annan. Då hade de haft möjlighet att sätta press, men är man bara intruerad av sin uppdragsgivare (Canon) att vidarebefodra saken till företag X så är det, som jag ser det Canon som är asvarig då det är de som "godkänt" denna verkstad. Det är åxå Canon som är uppdragsgivare och därför svarar inte Intervision mot Infocare utan mot Canon.