Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Så fick man en bild stulen igen
- Trådstartare liftarn
- Start datum
KGS
Aktiv medlem
Ok, nu erbjöd dom 350 USD (ungefär 2200 kr) så jag tar det.
Trevligt att höra och ännu trevligare att få veta upplösningen av en sådan här historia. Kudos!
liftarn
Aktiv medlem
Jag har inte pengarna i handen så än är det inte klart. Man kan undra vad som händer då deras ekonomiavdelning får en svenskspråkig faktura. Frilans Finans verkar inte ha alternativ på andra språk.Trevligt att höra och ännu trevligare att få veta upplösningen av en sådan här historia. Kudos!
Falumas
Aktiv medlem
Jag har inte pengarna i handen så än är det inte klart. Man kan undra vad som händer då deras ekonomiavdelning får en svenskspråkig faktura. Frilans Finans verkar inte ha alternativ på andra språk.
Det kan skapa problem. Ekonomiavdelningar kan vara jäkligt tjuriga när det gäller fakturor. Se vad dom säger annars får du väl översätta den och skicka med en översättning.
Måste annars säga att jag tycker det är riktigt dåligt att dom inte kan skicka en faktura på engelska.
/Karl
iSolen.se
Guest
Jag har inte pengarna i handen så än är det inte klart. Man kan undra vad som händer då deras ekonomiavdelning får en svenskspråkig faktura. Frilans Finans verkar inte ha alternativ på andra språk.
Varför går du via dem? Du kan lika gärna skriva en egen faktura och då formulera den på engelska.
Googla på "invoice example" eller liknande.
liftarn
Aktiv medlem
Tydligen översattes den automatiskt när man skickade den (verifierat med PDF-kopia). Fakturatiden löpte ut 2013-09-25 men den är fortfarande inte betald. Man tycker att LA Times borde ha lite bättre betalningsförmåga än så.Måste annars säga att jag tycker det är riktigt dåligt att dom inte kan skicka en faktura på engelska.
Photosession
Aktiv medlem
Då tycker jag att du ska skicka en påminnelse där du talar om att du lägger på X % i ränta vid för sen/utebliven betalning och att räntan tickar på så länge ingen betalning är gjord till det konto du uppgivit.
liftarn
Aktiv medlem
Eftersom jag skickade den via FrilansFinans är det upp till dom att hantera den biten. Jag antar att dom har både mer muskler och mer energi att lägga på att driva in pengarna.Då tycker jag att du ska skicka en påminnelse
Tyvärr går det väl inte att kalla in fogden då dom inte verkar i Sverige.
liftarn
Aktiv medlem
Jo, det är ju deras ansvar att driva in pengarna. Eftersom dom lever på att få procent på inkomsterna är det i deras intresse att få betalt. Fast möjligheterna att driva in är väl ganska begränsade eftersom LA Times antagligen inte har någon verksamhet i Sverige.Har frilansfinans något ansvar i ärendet eftersom du har lämnat över till dom?
iSolen.se
Guest
Jo, det är ju deras ansvar att driva in pengarna. Eftersom dom lever på att få procent på inkomsterna är det i deras intresse att få betalt. Fast möjligheterna att driva in är väl ganska begränsade eftersom LA Times antagligen inte har någon verksamhet i Sverige.
Gå till pressen.
I Sverige.
E.P
Aktiv medlem
vad som
nu är jag inte insatt i alla reglerna på wiki'n men jag hittar lite olika saker, se här på punkt 1, tydligen är det ett krav att det skall vara fritt.
http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Village_pump/Copyright
Kan möjligen vara en bra ide att kontrollera vad man går med på när man laddar upp information, och inte bara köra på försvarstalet sen att man inte godkänt något.
nu är jag inte insatt i alla reglerna på wiki'n men jag hittar lite olika saker, se här på punkt 1, tydligen är det ett krav att det skall vara fritt.
Kan möjligen vara en bra ide att kontrollera vad man går med på när man laddar upp information, och inte bara köra på försvarstalet sen att man inte godkänt något.
Oquist
Avslutat medlemskap
Det finns villkor även i de licenserna, t.ex. att den som gjort bilden ska nämnas.
Erkännande-DelaLika 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0)
You are free to:
Share — copy and redistribute the material in any medium or format
Adapt — remix, transform, and build upon the material
for any purpose, even commercially.
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
Erkännande — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
DelaLika — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.
No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
E.P
Aktiv medlem
Det finns villkor även i de licenserna, t.ex. att den som gjort bilden ska nämnas.
Erkännande-DelaLika 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0)
You are free to:
Share — copy and redistribute the material in any medium or format
Adapt — remix, transform, and build upon the material
for any purpose, even commercially.
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
Erkännande — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
DelaLika — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.
No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Det kan jag hålla med om att fotografen skall nämnas, men att dom måste fråga om lov, och begära ekonomisk ersättning är en hel annan fråga vilket jag förstod denna tråd att handla om, så om jag förstår dig rätt, så det fel dom gjort är bara att dom inte nämd fotografen.... men att dom inte behöver be han om lov att publicera bilden, ej heller behöver dom betala han ett enda öre.
Oquist
Avslutat medlemskap
Det kan jag hålla med om att fotografen skall nämnas, men att dom måste fråga om lov, och begära ekonomisk ersättning är en hel annan fråga vilket jag förstod denna tråd att handla om, så om jag förstår dig rätt, så det fel dom gjort är bara att dom inte nämd fotografen.... men att dom inte behöver be han om lov att publicera bilden, ej heller behöver dom betala han ett enda öre.
Son jag tolkat texten så gäller bara licensen om villkoren uppfylls och eftersom de inte har uppfyllts, trodde jag strukit under det, så är det väl andra villkor som gäller för bilden och där kommer väl en ersättning in i bilden?
liftarn
Aktiv medlem
Son jag tolkat texten så gäller bara licensen om villkoren uppfylls och eftersom de inte har uppfyllts, trodde jag strukit under det, så är det väl andra villkor som gäller för bilden och där kommer väl en ersättning in i bilden?
Precis. Eftersom de inte följt licensen gäller den inte. De har a) inte angett upphovsmannen (utan tvärt om hittat på en annan) och b) inte angett att man använt cc-by-sa (vilket också är ett krav).