Annons

Sällskapet kvinnligt foto?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vill be trådskaparen om ursäkt om du har tagit illa upp. Jag ville inte menar nånting med mitt svar. tycket bara att det var så roligt skrivet med en grupp för en ögda fotografer över 50 fast inte muslim. Förlåt men det låter sjukt roligt

Nja jag vet inte om jag har tagit så värt illa upp. Inte för att jag heller kan påstå att jag uppskattat skämten eller förstått upprördheten hos en del manliga personer. Undrar kanske lite vad det hela egentligen bottnar i, men det är nog bäst att sluta här innan jag provocera någon ännu mer.

Nja får passa på att tacka alls om har kommit med sina personliga åsikter om saken. Givetvis tycker jag att det är lite synd att ingen gillade min idé - det skulle väll bara låta löjligt om jag påstod något annat. Men jag kan helt ärligt säga att det inte är något hjärtefråga för mej, och att det är ju bra att man fick en så klar uppfattning på en gång över hur andra uppfattar det. Då slipper jag lägga mer tid eller engagemang på den idén.

Med vänliga hälsningar
Liisa

aliceiunderlandet skrev:
......Givetvis tycker jag att det är lite synd att ingen gillade min idé......

Nog är vi väl några som inte var helt avvisande ändå? Fast tjejerna kanske inte tycker det är så intressant, och då blir det ju inget av det...

Tycker inte gruppen "sällskapet kvinnligt foto" är en bra idé.. Tyvärr kommer den få oss killar framstå som väääldigt dåliga fotografer.. :(
Tjejer/kvinnor tar oftare bättre bilder helt enkelt.. *ironi*

Arne S skrev:
Instämmer helt med dig Mattias!
Jag är själv inte säker på att en sådan grupp skulle vara enbart bra. Liisa har dock framfört ett förslag och dessutom hållit en väldigt god och saklig ton i sina inlägg. Ändå måste hon förlöjligas av en del här. Detta är en klassisk härskarteknik i syfte att förminska/marginalisera någon. Trist att man inte kan hålla sig till en saklig diskussion.

/arne
Är inte detta bara en ny variant av sk härskarteknik? När man inte får som man vill spelar man ut härskarteknikkortet i syfte att förminska/marginalisera någon.

Kanske dags att definera en genusvariant Godwin's lag; När en genusbetingad onlinediskussions längd går mot oändligheten, närmar sig sannolikheten 1 att den inbegriper ordet "härskarteknik".

Bihang till Godwin's Law

Ett vida erkänt bihang till lagen säger att, den som först försökt att avsluta diskussionstråden genom att åberopa könsmaktordning, härskarteknik eller genusperspektiv har förlorat debatten. ;-)

/Anders

tormig skrev:
Är inte detta bara en ny variant av sk härskarteknik? När man inte får som man vill spelar man ut härskarteknikkortet i syfte att förminska/marginalisera någon.

Kanske dags att definera en genusvariant Godwin's lag; När en genusbetingad onlinediskussions längd går mot oändligheten, närmar sig sannolikheten 1 att den inbegriper ordet "härskarteknik".

Är inte helt med på vad du menar med "inte får som man vill"? Det var mitt första inlägg i debatten och jag kan inte se vad jag "inte får". Du får gärna förklara det för mig. Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag inte är enig med trådskaparen i grundfrågan.

Ang. din "nydefinition" på Godwins lag så stämmer säkert det. Enligt min uppfattning så beror det på att ju längre en diskussion pågår så blir det också alltmer sannolikt att någon kommer att använda sig av någon härskarteknik, i forum ofta just förlöjligande. Särskilt om någon har en åsikt/idé som är lite kontroversiell.
Detta är ingenting som enbart förekommer i diskussioner kring genusfrågor eller liknande, det är precis lika vanligt i andra sammanhang.

Namnet på fenomenet är inte viktigt för mig, kanske blir härskarteknik alltför provocerande, jag vet inte. Det jag menar är att jag tycker att man bör undvika att ironisera och förlöjliga andra forumdeltagare, män som kvinnor. Detta är ingen könsfråga, det handlar om hur vi uppför oss i forumet, oavsett ämne.

/Arne

Senast ändrad:
Re: Bihang till Godwin's Law

Pingo skrev:
Ett vida erkänt bihang till lagen säger att, den som först försökt att avsluta diskussionstråden genom att åberopa könsmaktordning, härskarteknik eller genusperspektiv har förlorat debatten. ;-)

/Anders

Jag har inte försökt att avsluta diskussionen. Jag hade bara en åsikt om hur den fördes. Läs mitt svar till Torbjörn där jag försöker förklara min syn.

/Arne

Re: Bihang till Godwin's Law

Pingo skrev:

/Anders
Tusan, aldrig får man komma på något nytt.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto