Annons

Ska vi dra igång ett fotosällskap i Västvärmland?

Produkter
(logga in för att koppla)
...och välkommen Wolfgang!

Ännu en värmlänning har fattat ett klokt beslut! Wolfgang Strömner från Årjäng har nu valt att kasta sig in i WFS-gänget. Välkommen du också, Wolfgang!

28 and still counting...

:eek:)

En kvar till 30 nu:)

Hälsar Martin Bergman från Karlstad Välkommen också:)

Jag skulle behöva mailadresser till de som anmält sig till Hans senaste dagarna för maillistan. Antingen om ni själva mailar mig eller om Hans skickar över adresserna.

Jag skickade över tre adresser tidigare idag, har du inte fått dem?

Återkommer om ett par timmar, ska ut en sväng nu.

Picture skrev:
Jag skickade över tre adresser tidigare idag, har du inte fått dem?

Återkommer om ett par timmar, ska ut en sväng nu.
Sorry Hans. Jag stressar som vanligt och missade de rtaderna då jag skummade mailet.
Alltså jag har fått dem.

Ska försöka komma på ett sätt för att skärpa till mig med mailläsningen. Röt en gång själv åt mig och hoppas det hjälpte lite för framtiden;)

EDITERAR in att alla nya nu finns med på maillistan också.

Senast ändrad:
Får tyvärr avstå.
Jag håller på med husbyggnation och trädgårdsplanering så jag får prioritera det istället.

/Lennart

Synd att du inte kan komma Lennart! Hoppas att du dyker upp på träff nummer två i stället. Lycka till med husbygge och trädgårdsplanering!

Gruppmail skickat till alla som anmält intresse för Wermlands Fotografiska Sällskap

Nu har jag skickat ut ett gruppmail angående första träffen till alla er 29 som anmält intresse för WFS. Det går både till er som anmält att ni kan vara med på träffen i Karlstad den 22 januari och till er som inte anmält (och faktiskt också till er som anmält att ni inte kan komma).

Kontrollera om mailet kommit fram, är ni snälla! Olika webmailkonton kan betrakta gruppmail som spam. Hör av er till mig (via mailfunktionen på min profilsida) om ni inte får mailet, så skickar jag det direkt till er i stället.

Mer information om var vi ska träffas kommer inom kort både som inlägg här i forumet och i ett mail. Har ni inte bevakning på forumet så lägg in det och glöm inte att kolla av er e-post de närmaste dagarna.

Till er som inte kan vara med på första träffen så kommer vi att skicka ut information om vad som sades. Kanske blir det utlagt någon bild från träffen här i forumet också...

Nu närmar det sig...

Re: Gruppmail skickat till alla som anmält intresse för Wermlands Fotografiska Sällskap

Picture skrev:
Kanske blir det utlagt någon bild från träffen här i forumet också...

Nu närmar det sig...

Javisst, jag tar så gärna bilden/erna, får hålla mig bakom kameran är jag helnöjd;)

F ö så har jag som jag sade till Hans uppfattat det som att flera från Karlstad kommer, men jag har inga direkta anmälningar egentligen. Kan vara så att jag har lite dålig koll i min röriga mail för tillfället och jag har missat att anteckna lista på anmälda. Ber om ursäkt om det ställer till problem..

Jag önskar iaf att alla som kommer från Karlstad oavsett ni sagt det tidigare eller inte skickar en rad med ordet Anmälan i subjektraden så man får en bra översikt på antalet. Hoppas det är ok för er.

Platsen för första WFS-träffen är bestämd!

Nu är det klart var första träffen med Wermlands Fotografiska Sällskap ska vara någonstans. Det blir på Värmlands Museum som ligger på Sandgrundsudden i Karlstad. Museet har ett jättemysigt kafé där det finns möjlighet både att fika och att äta. Priserna håller också en rimlig nivå. Det finns en lördagslunch för 75 kronor, vad den innebär vet vi tyvärr inte men det kan vara spännande att chansa, eller hur? Sedan finns det förstås andra rätter att välja på. För att allt ska fungera på ett bra sätt så är vi hemskt tacksamma om ni kan tala om för oss vad ni vill äta senast den 16:e januari (vi måste beställa mat i förväg). Eftersom det är Lotta som bokar så skickar du ett mail till henne (använd mailfunktionen på hennes profilsida) och ange om du vill fika, äta lördagslunch eller om du vill äta någon annan rätt (i så fall måste du själv kolla upp vad det finns att välja på och sedan ange vad du vill ha till Lotta).

Du hittar information om Värmlands Museum på

http://www.varmlandsmuseum.se/index.php?ID=645

Visst verkar det trevligt?

Vi träffas klockan 12.00 utanför muséet. För att ni ska känna igen oss så lämnar vi följande signalement:

Lotta är mörkhårig, 170 cm lång (medtag måttband) och hon bär en handburen kameraväska. Hon har lovat vara klädd i en vit dunjacka som syns på långt håll.

Hans är blond, 176 cm lång och lite rundare än vad han tycker är lämpligt. Han kommer antagligen att vara klädd i en grön jacka. Blå ögon för den som törs gå nära och titta.

Hur länge vi håller på får vi se, men de stänger klockan 17.00 så längre än så blir det inte.

Hittar du inte till Sandgrundsudden och Värmlands Museum? Då finns det en karta här. Glöm inte att anmäla er senast den 16 januari. Mer information om anmälan m m har ni fått i ett mail som gick ut till alla i WFS igår.

Tjatar lite nu..

..om att jag behöver få in anmälningar nu från alla som tänkt komma på träffen den 22/1. Tala om i dem om ni tänker äta eller bara fika.

Lovade ringa museékafet igen i morgon med besked om hur mycket mat de behöver laga typ..

Men anmälning även från de som inte vill äta är önskvärt ändå eftersom vi tar upp lite plats också.

Anmälningslista

Jag lägger ut listan på anmälda så ni kan checka av att den stämmer eller lägga dit er om ni glömt att anmäla er. (Hoppas ingen har mot det. Det behövs nog en koll på vad jag antecknat.)

Jan Arvidsson =Fika
Bengt Eliasson =Fika
Calle Hindersson =Lunch
Hans Svensson =Lunch
Gustaf Karlsson =Fika
Martin Bergman =Fika
Marcus Bryngelsson = Lunch
Therese Nilsson =Fika
Martin Ström =Fika
Fredrik Karlsson = Fika
Lina Olsson =Fika
Lotta Elofsson =Lunch
Isabella kommer preliminärt.

Sen finns några som sagt att de inte kan komma alls och några som tidigare meddelat att de kommer, men som inte anmält sig med besked om mat eller fika som val.

Än finns några timmar att checka så min lista stämmer samt att ni kan lägga dit er om ni inte redan gjort det genom att antingen kopiera och klistra här i tråden eller att maila till mig.

Jag ringer till museét kl.17.00 i eftermiddag så bra är det om ni hinner medela innan det.

Ska bli kul att ses.

Vi har också en ny i gänget som vi dock inte får träffa denna Lördagen. Välkommen Kristina Dunér från Karlstad. Du får ett mail när jag har mindre i jobbhögen sedan.

En halvt överarbetad Lotta här glömde ringa till museét igår, men det var inga problem när jag ringde nu iaf.

Bord är bokat för 12-13 stycken och vad lördagsunchen består av är ännu inte bestämt av dem, men det blir säkert bra. Jag behövde inte förboka maten när vi inte var fler iaf, så det är bara att vi väljer det vi vill ha när vi kommer.

Skulle någon mer droppa på så här i efterhand går säkert det bra också.

Är vädret rätt på Lördag tänker jag dra vidare för en bild vid Haga efteråt. Vill någon haka på då så ta med kameran ni också.

Vi har ytterligare en ny i gänget som vi tyvärr inte heller får träffa på Lördag, men senare får vi hoppas.
Välkommen Anneli Lundberg:)

Jag har varit slarvig och hemsk vad gäller att svara på mail sista två veckorna. Skäms, ber om ursäkt och skriver omedelbums till våra nya.
Andra av er vet jag också att jag missat genom att radera innan jag hämtat dem från servern till mailklienten, var det viktiga grejer som skrevs i förrgår så skriv igen. Nu har jag skärpt mig.

Stämmer listan ovan eller har jag missat där? (plus Robert från Arvika vet jag.)

Vi ses på Lördag:)

Re: Platsen för första WFS-träffen är bestämd!

Picture skrev:

Lotta är mörkhårig, 170 cm lång (medtag måttband) och hon bär en handburen kameraväska. Hon har lovat vara klädd i en vit dunjacka som syns på långt håll.

Hans är blond, 176 cm lång och lite rundare än vad han tycker är lämpligt. Han kommer antagligen att vara klädd i en grön jacka. Blå ögon för den som törs gå nära och titta.
Hallå, är ni vakna? ;)
Jag är på g och hoppas finnas utanför kl. 11.55, men är jag inte det hittar jag in i cafeét efter er och i så fall beror det på bussen. Bord bokat i mitt namn.

Gör mig till 175 för att snäppa in på Hans också :)

Syns sen:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar