Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sâo Paolo

Produkter
(logga in för att koppla)

l_f

Aktiv medlem
Hej alla FS:are
Jag ska snart åka till Sâo Paolo (Brasilien) och undrar om någon här på FS har några tips när det gäller objektiv (20D), annan utrustning, säkerhet, sevärdheter, fototillfällen som inte får missas etc. Jag kommer enbart att befinna mig i och runt Sâo Paolo.
Jag ska fotografera på olika arbetsplatser samt dokumentera ett par studiebesök men det kommer även att bli en del tid över till eget fotograferande.
Tack på förhand/Lasse

Hej, surfa till denna länk:
http://thorntree.lonelyplanet.com/

Välj sedan South America och ställ frågan där (eller sök i trådarna efter São Paulo). Det är folk från hela världen som ställer frågor och svarar på frågorna.

Har själv haft mycket nytta när jag åkte till Syd Amerika.

Finns även en tråd om kameror som du hittar längre ner.

Ett tips jag kan ge själv är att leta upp en Capoeira-grupp. Capoeira (= brasiliansk kampsport) är stort i Brasilien och man kan få häftiga bilder. Det finns flera tusen grupper i São Paulo, så svårt är det inte att hitta.

Ha en härlig resa!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar