Annons

Rusk-ig kamera från Cyberphoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Menar du att jag kan bada med min kamera (köpt på netonnet), torka den, skicka in den, och få en ny helt utan problem?

Det tror jag på när jag ser det med egna ögon =)
Ser dom att kameran helt klart har varit dränkt i vatten lär du inte få en ny.

Överdriven situation, men vem vet egentligen hur det gick till i fallet cyberphoto? Ingen här iaf.

Så klart kan du inte göra så. Jag påstod inte att de var dumma i huvudet utan att de hellre friar än fäller enligt min erfarenhet. Något som man knappast kan säga hör till vanligheten.

Så klart kan du inte göra så. Jag påstod inte att de var dumma i huvudet utan att de hellre friar än fäller enligt min erfarenhet. Något som man knappast kan säga hör till vanligheten.

Det menade jag inte heller, det var en teoretisk situation =)

Nu handlar det om en kamera för över 20000kr. Sådana ger man inte bort bara för att "fria". Någon form av kontroll måste man ju ha, och i cyberphotos fall var det serviceverkstaden som stod för den.

Jag har ingen erfarenhet av NetOnNet, men jag betvivlar att de skulle agera annorlunda än vad cyberphoto gjort.

Hatten av för Olympus

Min dotters "vattentäta" kompakt Mju 1030 slutade fungera några veckor efter garantin gått ut. Den var uppenbart vatttenskadad trots att den såldes som vattentät till 10 meter och skall klara fall från 2 meter.

Kontakt med Olympus som tog det på garantin. Självklart var det inte möjligt att reparera utan vi fick en ny kamera av senaste liknande modell istället! Mycket snyggt hanterat!

Det menade jag inte heller, det var en teoretisk situation =)

Nu handlar det om en kamera för över 20000kr. Sådana ger man inte bort bara för att "fria". Någon form av kontroll måste man ju ha, och i cyberphotos fall var det serviceverkstaden som stod för den.

Jag har ingen erfarenhet av NetOnNet, men jag betvivlar att de skulle agera annorlunda än vad cyberphoto gjort.

Jag vet inte vad du bråkar om, jag HAR erfarenhet av NetOnNet och jag säger att de hellre friar än fäller. Jag har talat med personal på NetOnNet om detta och har sagt exakt detta till mig.
De gör det av exakt det skälet jag skrev, det är bra att ha nöjda kunder även om det innebär att de tar en och annan smäll på garanti och returärenden.

Sedan finns det självklart gränser för vad de tolererar innan de säger ifrån. De är ju inte en välgörenhetsorganisation.

Sedan finns det självklart gränser för vad de tolererar innan de säger ifrån. De är ju inte en välgörenhetsorganisation.

Det är precis det jag menar.

För att klargöra lite citerar jag det jag hängde upp mig på:
"CyberPhoto gör väl ett mellanting, de tar inte automatiskt alla kostnader utan vill att AR ska ge ett opartiskt utlåtande i de fall de kommer i kläm mellan leverantör och kund."

Jag har som sagt svårt att tro att NetOnNet hade agerat annorlunda i detta fall. Det är ju som sagt ingen välgörenhetsorganisation.

De om detta. Jag menade inte att dra igång något ilsket krig här, vilket tyvärr är en vanlig avslutning på många trådar =)

Go'kväll!

Jag har en Samsung TV som "piper". Den började med det efter ca 6 månader. Stått stilla hemma på samma plats. Plötsligt så piper den efter någon minuts användning. Ibland så händer det, ibland inte. Det är en hög frekvens, mycket hög.

Har fått bra bemötande båda gångerna de har varit hem till mig från servicefirman. Inget alls att klaga på. Men något utbyte har det inte blivit. Första gången så pep den inte alls. Andra gången så byttes något i TV:n, men pipet kvarstår.

Kortfattat. De byter inte automatiskt ut en TV för 16 tkr.

PS. även om de varit här två gånger och jag har frågat två separat gånger om utbyte istället, men fått nej. Den ska ha samma fel en tredje gång innan de tittar på utbyte. Eller om det var fyra fjärde gången... .DS

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar