Alltså vad är det Nikons reparations service? Den är verkligen under ALL kritik.
Uppsättningen som skickas in är följande: Nikon D300s, Nikon 70-200 VRII och Nikon 17-55 DX.
Det är två huvudsakliga fel som skall åtgärdas:
* Nikon 17-55, glappar i zoomringen och är inköpt maj 2012.
* Nikon 70-200 VRII, i stort sett helt nytt men bakfokuserar med min kamera varpå den skickas med och är sprillans nytt, inköpt juni 2012.
Skickade in mina produkter till Nikon den 8/7-2012 och dem mottager min service order den 10/7-2012 och det är ju helt normalt men det som följer är inte normalt.
Från första bemötandet så fick jag till svar att servicetiden för närvarande låg på 10-12 arbetsdagar och perfekt tänkte jag, då hinner jag få mina saker innan semestern som började den 6/8-2012. Dagarna går och jag följer min reparation via Nikon.se, står "Väntar på reparation" 12 arbetsdagar efter mailet där dem kommit i kontakt med mig att min reparation är mottagen.
Ringer då till deras kundtjänst och pratar med dem och fråga hur långa tid kommer det ta och personen jag pratade med kunde inte säga exakt hur lång tid men att det skulle garanterat vara åtgärdat och klart i slutet på juli 2012 och jag fick finna mig i det.
Nu har det gått 22 arbetsdagar sedan Nikon mottog min reparation och dem kan inte ge mig något datum alls när dem ens skall BÖRJA med mitt ärende utan hänvisar till " ****: Det förstår jag, arbetsbelastningen är tyvärr så hög just nu att vi inte hinner med." (Vill inte hänga ut enskilda individer från Nikon)
Dem erbjuder mig där emot låneutrustning och det kan man väl godkänna, ett svettigt kit med rejält sunkiga och nergågna produkter kommer hem skickat och det vill jag inte ens lägga ner i kameraväskan...
Vad tycker ni? Är detta verkligen rimligt beteende, menar bara 70-200 kostade mig nästan 20k och den ligger och hos Nikon serviceverkstad för kalibriering av bakfokusering, tycker verkligen att dem borde se över sina rutiner och prioritera ärenden som denna.