iSolen.se
Guest
... Att Nikon Sverige drog in Lasses auktorisation var mycket tråkigt ...
Kommer verkstan också lägga ner?
Vet du något mer? Jag förstår inte varför de skulle göra så, Lasses var ju bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
... Att Nikon Sverige drog in Lasses auktorisation var mycket tråkigt ...
Kommer verkstan också lägga ner?
Vet du något mer? Jag förstår inte varför de skulle göra så, Lasses var ju bra.
Fel och fel, jag skulle tagit det med en nypa salt och sedan ringt varannan dag tills de behagade få tummen ur och fixat grejerna. Nikon gör som de flesta andra företag med både proffs- och amatörgrejer, de prioriterar proffsen som får sin utkomst från dessa verktyg. Att börja prioritera D3000 framför D4 vore ett säkert sätt att irritera proffsen och få dem att byta märke.
Att centralisera servicen till en enda större verkstad för hela Europa tror jag inte en sekund på, den här typen av servicetekniker hittar man inte i vilket gathörn som helst så det skulle ta flera år att bygga upp en sådan organisation. Att dela upp servicen i ett land på flera verkstäder tycker jag vore mycket rimligare. Att Nikon Sverige drog in Lasses auktorisation var mycket tråkigt och det hade varit ännu bättre med ett par verkstäder till, t.ex. i Göteborg och Malmö, precis som Canon. Tyvärr verkar Nikons kvalitetskontroll ha fått större maskor i nätet på senare år men de har inte ökat på supportorganisationen i samma utsträckning.
Tagga ner lite nu va, jag har varken sagt att det är rimligt, varit med och skrivit villkoren eller puttat ner dig i kön. Ring, ring, ring och ring igen, visa dem att du inte kommer att ge dig. Jobbigt, javisst, men det är ju poängen att vara så obekväm att de inte orkar med ditt ringande längre.
Gnäll hos Nikon istället, det är de som fattar besluten och sitter på dina prylar. Ingen har hindrat dig från att ansöka om att bli NPS-medlem om det här är så viktiga grejer för dig.
Hmmm....
Någon som vet vad man behöver för utbildning för att repa Nikonkameror?
Det hade ju varit ett grymt fint jobb kan jag tänka mig! Kanske något att slå sig på, om det inte är så att Nikon rensar upp och bara tar hand om reparationerna själva.
NPS-medlemmar har väl rätt till service på 72h om jag inte minns fel?
Sen en annan sak som man kan bli lite störd på, som jag även läste i en recension här på fotosidan av D800 är att man får stå för frakten till Nikon och det är orimligt i min mening.
Om man går efter vad som står i denna tråden låter det inte som ett grymt fint jobb i mina öron
Det har de inte laglig rätt att kräva om köparen är en privatperson (förfarandet regleras i SFS 1990:932, Mer känd som konsumentköplagen) om köparen är en juridisk person så får de dock kräva ungefär vad som helst.
Den ena partens syn på saken har ju framkommit med stor klarhet, men motpartens syn lyser med sin frånvaro. Kanske inte något man behöver ta i beaktande när man utdelar sin dom?
Det har de inte laglig rätt att kräva om köparen är en privatperson (förfarandet regleras i SFS 1990:932, Mer känd som konsumentköplagen) om köparen är en juridisk person så får de dock kräva ungefär vad som helst.
Nedprioriterad pga många NPS-ärenden?
Jag vet inte helt säkert, men jag har för mig att Nikon Solna endast servar NPS-kunder och att övriga ärenden skickas utomlands. Om det stämmer som jag minns har jag svårt att tro att prioriteringar av NPS-medlemmar är problemet.
Nedprioriterad pga många NPS-ärenden?
Jag vet inte helt säkert, men jag har för mig att Nikon Solna endast servar NPS-kunder och att övriga ärenden skickas utomlands. Om det stämmer som jag minns har jag svårt att tro att prioriteringar av NPS-medlemmar är problemet.
Här kommer en länk till tråden med mitt ärende, som liknar TS ärende. Långrandigt och jäkla tråkig läsning.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=144573
Läste igenom din tråd och nochalanden som jag upplever verkar även du fått genomlida. Tror i ärlighetens namn att skiten åker upp på blocket och byter helt enkelt märke till Canon istället, börjar tappa förtroendet helt för Nikon om man skall vara ärlig och skall man bortse från mina bekymmer och bara läsa andras, ja då förstår man vilket lamt och dåligt skött företag Nikon egentligen är. Har nog inte blivit sämre behandlad någon annanstans.
Innan du gör det kanske du ska läsa på om Canons (eller Sonys för den delen) service och så kan du återkomma här om du tycker det verkar bättre eller sämre. Googla på intervision.
t
Tråkigt men sant. Servicen är nog dessvärre inget vidare bättre även om du byter märke. Med spegellösa modeller tror jag dock fokusbekymren är mindre.
Kände precis som TS för 2 månader sedan.