Jag bad om information på vad jag har rätt att göra i ett fall som detta, förutfattade meningar som att jag skulle söka sympati kan lika gärna gälla alla med klagomål i denna tråden.
För att vara mer specifik så är jag inte helt urfattig, men har inte direkt råd att kasta bort pengar. Det är en annan historia hur som helst.
Det var en kompis som tappade objektivet i bordet när han skulle montera det på kameran, så kameran är inte berörd. Jag ser tydligt att oskärpan uppför sig som det gör med decentrerat linselement. Jag har kollat med andra objektiv och det ser fint ut. Men jag ska göra extra kontroller för sakens skull ändå. För två veckor sedan när jag skickade det så förklarade jag min situation med resan, så de får ett stort plus för att ha utfört både kontroll och reparation så snabbt.
Martin Agfors: Ja, i kvittot står det "Lens barrel, byte och injustering", och jag kan se med blotta ögat att hela exteriören inkl. fattning är ny, däremot det optiska felet ser precis likadant ut som innan jag skickade in det.
Objektivet är köpt begagnat, men det påverkar inte garantin på själva reparationen om jag har förstått det rätt? Tack för era svar, ska höra med dem på måndag!