ANNONS
Annons

Rikligt med RIS till Nikons usla serviceverkstad

Produkter
(logga in för att koppla)
Fördelen med Canon är att man även som privatperson kan CPS-service. Är prylarna som avgör inte att man arbetar som fotograf.

Det är förvisso rätt, köper man dyr proffs utrustning som amatör bör man även få någon typ av prioritering men däremot tycker jag absolut inte att man ska prioriteras antingen på samma nivå eller snabbare än yrkesfotografer och det har jag hävdat i alla mina inlägg. Jag som amatör kan vänta på min utrustning 2-3 veckor men där emot inte 2-3 månader, då tycker jag verkligen man bör se över sina rutiner och skapa ett åtgärdprogram.
 
Sen måste jag verkligen säga till Nikon, för ni måste ju hålla kolla på en tråd som denna att ni är otroligt fega och ynkliga som inte kan komma in och svara på tal. Ni har ju tydligen allvarliga problem i eran orginisation och det drabbar era kunder, proffs som amatör och vad gör ni åt det? Tar ni ens åt er av kritiken? Nej, vilket sorgligt tecken på feghet från ett så stort och sofistikerat företag som Nikon ändå skall vara, fy skam på er.

Kolla bara till exempel på sweclockers.com, där har vi representanter från både butiker (Komplett.se, Inet.se etc. ) till stora världsföretag såsom Asus, MSI etc. Där delas allt från frågor, support, produkt förfrågningar till kritik, tips och hyllningar. Känns som en bra lösning på att verkligen få veta vad konsumenten tycker, för i slutändan är det ju ändå vi som gör att ni lever, inte som ensklid individ utan som en stor folkmassa.

Så varför inte ta till vara på eran chans att försvara er på Sveriges största community för fotografer istället för att få all galla spydd över er, slår vad om att ni i alla fall fått ett 10-tal första gångs-köpare alt. övergångsköpare att tänka om två gånger innan köp när en tråd som denna cirkulerar på ett community som detta.

Nej, tänk om och ta erat ansvar det är mitt tips och tror många håller med mig. :)
 
Ok är det så fortfarande. Ett sunt tankesätt då många av oss entusiaster göder marknaden i samma omfattning som yrkesfolket.

Precis vad jag tänkte, den största målgruppen är inte yrkesfotografer utan det är du, jag och alla andra svenssons här inne med en hobby! Ska man då behandla dem som inbringar mest pengar till företaget på detta sätt?

Det du skrev om en ny pro glugg som är defekt ur kartong, rep. 3 gånger, 750kr i frakt det är fan skandalöst, vi lever ju för f*n på 2000-talet.
 
Sen måste jag verkligen säga till Nikon, för ni måste ju hålla kolla på en tråd som denna att ni är otroligt fega och ynkliga som inte kan komma in och svara på tal. Ni har ju tydligen allvarliga problem i eran orginisation och det drabbar era kunder, proffs som amatör och vad gör ni åt det? Tar ni ens åt er av kritiken? Nej, vilket sorgligt tecken på feghet från ett så stort och sofistikerat företag som Nikon ändå skall vara, fy skam på er.

Kolla bara till exempel på sweclockers.com, där har vi representanter från både butiker (Komplett.se, Inet.se etc. ) till stora världsföretag såsom Asus, MSI etc. Där delas allt från frågor, support, produkt förfrågningar till kritik, tips och hyllningar. Känns som en bra lösning på att verkligen få veta vad konsumenten tycker, för i slutändan är det ju ändå vi som gör att ni lever, inte som ensklid individ utan som en stor folkmassa.

Så varför inte ta till vara på eran chans att försvara er på Sveriges största community för fotografer istället för att få all galla spydd över er, slår vad om att ni i alla fall fått ett 10-tal första gångs-köpare alt. övergångsköpare att tänka om två gånger innan köp när en tråd som denna cirkulerar på ett community som detta.

Nej, tänk om och ta erat ansvar det är mitt tips och tror många håller med mig. :)

Inte för att du inte har 100 % rätt i allt du skriver, men du tror inte det vore bra att vänta med ett sånt inlägg tills du verkligen fått grejerna från Nikon? ;-)
 
Sen måste jag verkligen säga till Nikon, för ni måste ju hålla kolla på en tråd som denna att ni är otroligt fega och ynkliga som inte kan komma in och svara på tal. Ni har ju tydligen allvarliga problem i eran orginisation och det drabbar era kunder, proffs som amatör och vad gör ni åt det? Tar ni ens åt er av kritiken? Nej, vilket sorgligt tecken på feghet från ett så stort och sofistikerat företag som Nikon ändå skall vara, fy skam på er.

Att Nikon skulle vinna något på det ser jag som osannolikt. Risken är hög för att det istället blir kontraproduktivt.

Kolla bara till exempel på sweclockers.com, där har vi representanter från både butiker (Komplett.se, Inet.se etc. ) till stora världsföretag såsom Asus, MSI etc. Där delas allt från frågor, support, produkt förfrågningar till kritik, tips och hyllningar. Känns som en bra lösning på att verkligen få veta vad konsumenten tycker, för i slutändan är det ju ändå vi som gör att ni lever, inte som ensklid individ utan som en stor folkmassa.

Nej, så vill jag inte påstå att det är. De brukar inte diskutera missnöjda kunder och enskilda fall på det sätt du efterfrågar. Däremot diskuterar vissa aktörer, men inte när det gäller det som här efterfrågas. Det finns anledningar till det.

Så varför inte ta till vara på eran chans att försvara er på Sveriges största community för fotografer istället för att få all galla spydd över er, slår vad om att ni i alla fall fått ett 10-tal första gångs-köpare alt. övergångsköpare att tänka om två gånger innan köp när en tråd som denna cirkulerar på ett community som detta.

Nej, tänk om och ta erat ansvar det är mitt tips och tror många håller med mig. :)

Nix, jag håller inte med, men det beror inte på att jag tycker att Nikon är perfekta. Däremot betvivlar jag att de har något att vinna på att gå polemik med folk som är skitsura. Jag tror att du mest vill ha en offentlig slagpåse och Nikon är nog inte så intresserade av att agera sådan.
 
Jag med...

Jag köpte ett 70-200 2.8 VRII och fann att det hade flera fel och lämnade in det till NIKON som ett garanti ärende, i början på Juni - Nu mer än 2 månader senare så har de inte ens tittat på det!

Frågan är vilken typ av kompensation kan jag kräva?

En sån här leverantör förtjänar inte att ha kunder.
En reklamation lyder under lagstiftning och då handlar det inte om man är viktig kund eller inte.
OS kan knappast räknas som Force Majeur...
 
Nix, jag håller inte med, men det beror inte på att jag tycker att Nikon är perfekta. Däremot betvivlar jag att de har något att vinna på att gå polemik med folk som är skitsura. Jag tror att du mest vill ha en offentlig slagpåse och Nikon är nog inte så intresserade av att agera sådan.

Ha Ha Ha

/Stoffe
 
Jag köpte ett 70-200 2.8 VRII och fann att det hade flera fel och lämnade in det till NIKON som ett garanti ärende, i början på Juni - Nu mer än 2 månader senare så har de inte ens tittat på det!

Frågan är vilken typ av kompensation kan jag kräva?

En sån här leverantör förtjänar inte att ha kunder.
En reklamation lyder under lagstiftning och då handlar det inte om man är viktig kund eller inte.
OS kan knappast räknas som Force Majeur...

Jag hade också ett fel på mitt första 70-200 VRII, fick ett nytt omedelbart av butiken.
 
Jag hade också ett fel på mitt första 70-200 VRII, fick ett nytt omedelbart av butiken.

Så sköter en butik saken snyggt när det är frågan om en helt ny produkt. Likväl så tycker jag att Nikon borde skicka ett nytt objektiv till butiken och sedan kan de lösa sina trasiga objektiv bäst de vill. Om de inte vill få ordning på serviceverkstaden så kan de väl åtminstone binda sitt eget kapital där - istället för butikernas och slutkonsumenternas stålar.
 
Så sköter en butik saken snyggt när det är frågan om en helt ny produkt. Likväl så tycker jag att Nikon borde skicka ett nytt objektiv till butiken och sedan kan de lösa sina trasiga objektiv bäst de vill. Om de inte vill få ordning på serviceverkstaden så kan de väl åtminstone binda sitt eget kapital där - istället för butikernas och slutkonsumenternas stålar.

Fast nu är det så att det är inte upp till butiken att avgöra om det är DOA eller om det skall repareras, det måste in till enskild aktörs verkstad för bedömning och kan sen därifrån bytas utt av aktören själv, inte butiken. Butiken själva i det här fallet har ju satt sig själv i knepig sits, dem kan ju ha fler på lager, visst men dem kan lika gärna åka på att få gluggen reparerad och inte utbytt och då står dem där med en reparerad och använd glugg som troligtviss blir svårsåld för 20k men att dem gjort detta är ju jätte snällt mot kunden men kan vara bra för andra att veta att det är inte butikens skyldighet att lämna ut en ny glugg. Håller dock med ditt resonSen kan man bara diskutera vilt om det är rimligt med 2 månaders väntetid är rimligt för en ny proffs glugg.

Håller dock med ditt resonemang om att aktören borde kunna låta butiken i fråga få döma ut om det är DOA eller om det skall repareras.
 
Fast nu är det så att det är inte upp till butiken att avgöra om det är DOA eller om det skall repareras, det måste in till enskild aktörs verkstad för bedömning och kan sen därifrån bytas utt av aktören själv, inte butiken. Butiken själva i det här fallet har ju satt sig själv i knepig sits, dem kan ju ha fler på lager, visst men dem kan lika gärna åka på att få gluggen reparerad och inte utbytt och då står dem där med en reparerad och använd glugg som troligtviss blir svårsåld för 20k men att dem gjort detta är ju jätte snällt mot kunden men kan vara bra för andra att veta att det är inte butikens skyldighet att lämna ut en ny glugg. Håller dock med ditt resonSen kan man bara diskutera vilt om det är rimligt med 2 månaders väntetid är rimligt för en ny proffs glugg.

Håller dock med ditt resonemang om att aktören borde kunna låta butiken i fråga få döma ut om det är DOA eller om det skall repareras.
På MM har är det 30 dagars öppet köp.
 
Efter 26 arbetsdagar har min reparation nått servicetekniker…

Repair in progress (15/08/2012).

Skall bli kul att se hur lång tid det kommer ta innan det är klart!
 
Efter 26 arbetsdagar har min reparation nått servicetekniker…

Repair in progress (15/08/2012).

Skall bli kul att se hur lång tid det kommer ta innan det är klart!
Kanske det som är tråkigast av allt. man vänta 4 veckor på att de skall komma igång och när de väl gör det så är det klart på en halv förmiddag.
 
Kommer verkstan också lägga ner?

Vet du något mer? Jag förstår inte varför de skulle göra så, Lasses var ju bra.
Någon som vet när Lasses kommer att upphöra?Det känns som att man borde passa på med div. justeringar/rengöringar innan det är för sent.Har heller ingen direkt positiv erfarenhet av Nikon-service till skillnad från Lasses som är otroligt kundvänliga.
 
Någon som vet när Lasses kommer att upphöra?Det känns som att man borde passa på med div. justeringar/rengöringar innan det är för sent.Har heller ingen direkt positiv erfarenhet av Nikon-service till skillnad från Lasses som är otroligt kundvänliga.

Läs inlägget jag länkat till. De stänger vid årsskiftet.
 
De måste ju kommit på kant med Nikon. Kan inte förstå annars hur Sverices mest lovordade verkstad skall behöva slå igen. Mycket märkligt tycker jag.
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar