ANNONS
Annons

RAW från c-5050

Produkter
(logga in för att koppla)

Jan Artursson

Aktiv medlem
Jag vill få upp RAW filer från min C-5050 i PS Elements. Går det? Försekte ta hem en "RAW-plugin från Olympus hemsida igår, det funkade inte. Jag är väl antagligen korkad men jag kan inte se vad jag skall ha för nytta av RAW-formatet i min kamera om jag inte kan få upp filerna på datorn. Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa en nybörjare i digital-världen.

Inget svar på din fråga, men en ledtråd.

Kan Elements verkligen ta emot Plugin? Så det är inte avsett för Photoshop.

Jag har själv beställt en C-5060 som borde komma inom några dagar, och för mig vore det trevligt som det finns en raw-plugin till Photoshop. Därför hänger jag på tråden lite för att se vad du kommer fram till. :)

Jag hade uppe en liknande tråd för ett tag sen (förlåt att jag tar upp det igen) och då fick jag till svar från någon att han körde PS Elements och hade RAW-pluginen och det funkade. Om det inte funkar så måste man ha riktiga PS för kunna fota i RAW-format, eller?

Jag gissar att du måste ha det program plugin:en är skapad för?

Borde stå där du hämtat den.

Har du adressen till webbsidan?

Som sagt så funkar Adobes RAW/JPEG2000 plugin med både Photoshop 7.0.1 och Elements 2.0

/r
Är osäker på om de säljer den fortfarande, deras hållning i början var att det var en "hot-fix" som fanns tills nästa version av PS, dvs den som släppts nyligen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar