Annons

Rörlig reklam på Fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack vare att jag lytt dataexperten:s (han har jobbat som säkerhetsansvarig för datasystemet för ett företag) råd har jag aldrig haft problem med mina datorer. Jag har virusprogram och brandvägg och har fått några hundra virusmail, men inget har sluppigt igenom.

MEN NU HAR JAG VERKLIGA PROBLEM MED DATORN (läs FOTOSIDAN:SE)

Blir jag inte av med problemet kommer jag att avregistrera mig från FOTOSIDAN hur bra den än är.
 
Vad jag menar är att överdrivet mycket scannande har en enorm potential att göra datorn seg t.ex. tycker jag att en scanning av varje dokument och program som öppnas är overkill.

Ett annat bra exempel är Nortons "startkeylogger" feature som gör att den så fort den ser denna frasen klipper trafiken till applikationen, mycket spännande.

Vad jag inte tycker om är när anti-virusprogramen växer ur sin roll och vill hantera allt i din dator. Antagligen en sund affärsstrategi men resulterar i program som tar enorma resurser och ser det mesta man gör som ett hot.

Var medveten om att det var ett aningens kontroversiellt påstående. Men jag ville att läsaren skulle ta sig en funderare av vad dess anti-virus program egentligen gör.
 
Dykhjelm skrev:
Tack vare att jag lytt dataexperten:s (han har jobbat som säkerhetsansvarig för datasystemet för ett företag) råd har jag aldrig haft problem med mina datorer. Jag har virusprogram och brandvägg och har fått några hundra virusmail, men inget har sluppigt igenom.

MEN NU HAR JAG VERKLIGA PROBLEM MED DATORN (läs FOTOSIDAN:SE)

Blir jag inte av med problemet kommer jag att avregistrera mig från FOTOSIDAN hur bra den än är.

Sorry, jag försökte inte på något sätt mena att din datorexpert inte har kompetens utan bara göra mig lite lustig över felbenämningen dataexpert som är något annat än en datorexpert.

Konkreta lösningar på ditt problem.
  • Vänta tills efter helgen då David & Co antagligen kommer fixa problemet för dig genom att lägga in en alternativ bild. Detta bör lösa problemet.
  • Byt webbrowser till någon där du har möjligheten att stänga av flash annonser.
  • Instalera flash.
  • Sluta besök fotosidan.
  • Modifera IE till att inte visa flash saker genom att kolla hur man gör på denna länken: http://windowsxp.mvps.org/noflash.htm

Det finns även 3:e-parts program som gör samma sak men jag antog att det inte var intresant.

Vad du vill göra är helt upp till dig. Någon annan kanske ett bra tips på hur du kan lösa ditt problem.
 
Martin
Jag tänker varken lägga till eller ta bort något i min dator för att bli av med problemet.
Det är BARA jag som bestämmer hur min dator skall vara utrustad. Jag tänker inte tillåta FOTOSIDAN eller någon annonsör bestämma hur min dator skall vara utrustad.

Jag lämnar konsekvent alla hemsidor som kräver extra program för att kunna läsas.

Följdaktligen så kommer jag att lämna FOTOSIDAN.se om problemet inte försvinner snarast.

Det är synd för FOTOSIDAN ger ganska mycket och jag hade dessutom tänkt lägga in några mycket användbara tips som jag fick hos Vårgårda Fotoklubb i helgen. Men det får vara tills vidare.
 
martinh skrev:
...problemet för dig genom att lägga in en alternativ bild. Detta bör lösa problemet.

Funderar bara lite smått på om det verkligen är så (jag är ingen Flash-expert). Även om en alternativ-jpeg/gif lagts in i koden, kommer man fortfarande inte att bli promptad att installera Flash?
 
lastrand skrev:
Funderar bara lite smått på om det verkligen är så (jag är ingen Flash-expert). Även om en alternativ-jpeg/gif lagts in i koden, kommer man fortfarande inte att bli promptad att installera Flash?

Gå till Aftonbladet, DN, Expressen eller någon av dom andra stora sajterna med en browser utan flash. Gör sen om samma övning med en browser som har flash. Så kommer du se att att det fungerar.

Jag har inte kollat exakt hur det fungerar (jag har ingen dator utan flash), men jag utgår ifrån att med gör kollan med hjälp av ett litet javascript eller så.

-Thomas
 
Jag har heller inte en browser UTAN Flash, men jag föreställer mig att promptningen är något som går att styra i kodningen, dvs att icke-Flashanvändare kan få antingen a) statisk bild utan installationspromptning eller b) statisk bild MED promptning att installera Flash. Det förstnämnda vore ju då sannerligen den "rätta" vägen att gå med hänsyn till personer som inte vill ha Flash på sina datorer och samtidigt slippa den irritation som Leif-Göran upplever.
 
Suck - snacka om storm i ett vattenglas. Om en flashvarning är ett allvarligt problem så har man det nog ganska bra här i livet.

Det står givetvis var och en fritt att välja vad man installerar på sin dator, liksom om man vill besöka fotosidan.se.

För övrigt tror jag inte någon tar problematiken på större allvar för att man skriver med versaler ...
 
Bedrövligt!

Se till att få bort allt vad Flash heter snarast.

Jag undviker alla sidor som kräver att man laddar ner en massa plug-ins. Sidor som innehåller Flash är oftast väldigt sega och jag har tröttnat långt innan sidan visats i sin helhet.

Fotosidan har varit fri från sånt trams hittills, men nu vet det sjutton när man vågar titta in igen.

/Sven (som jobbar med hemsidor till flera företag och aldrig ens övervägt att använda Flash seriöst)
 
Bravo, FS!! Nu är sidan betydligt lugnare att titta på och jag är övertygad om att Crimson inte kommer att förlora ett dugg på det.

Edit: äh, vad tusan, nu är ju Flashblaffan tillbaka igen... :-(
 
tiq skrev:
Hur klarar ni att surfa utan firefox och adblock?

Vissa gillar reklam och säkerhetshål, bara köpa läget. Iof är det ganska bra att så många kör IE, så slipper vi andra allt skräp som skrivs specefikt för IE.
 
Nu har vi fått en alternativ GIF-version, som alltså borde synas för den som inte har Flash installerat.
 
Re: Bedrövligt!

Sven_H skrev:
Se till att få bort allt vad Flash heter snarast.
Vi kommer nog använda lite Flash själva framöver; vi har idéer om ett kommenteringsverktyg där man tex kan föreslå en beskärning, annotera bilden tex rita en pil etc. De som inte vill ha Flash i datorn kommer dock inte drabbas, då kan man inte använda de funktionerna helt enkelt.
 
... och den giffeln försvann lika fort som flashversionen ...


Allt som blinkar jobbigt går fetbort.
 
Vilken är den här jobbiga reklamen som alla snackar om.. Jag ser ingen??













Jaha...ni menar den till höger...ja den har jag inte observerat...


/Jeppe - med selektiv syn ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.