Annons

Projektarbete

Produkter
(logga in för att koppla)

sarajo

Medlem
Hej!
Jag går tredje året på gymnasiet och funderar på att göra ett projektarbete som har med foto att göra, fotobok, utställning eller något liknande. Problemet är att jag måste hitta ett tema och syfte med arbetet. Jag går samhällsprogrammet. Några bra förslag? Jag behöver verkligen hjälp med idéer..
 
Som allt på gymnasiet handlar det egentligen inte om vad man göra för jobb, utan bara vad man få för betyg.
Utgå från något enkelt ämne så kommer du kunna genomföra det proffsigare och få ett bättre betyg.
Utgår du från något krångligt finns risken att det inte ser proffsigt ut i slutändan, bara för att du tagit dig vatten över huvudet.

Du har väl valt en inriktning antar jag? Finns det något i inriktningen som du kanske kan fortsätta på?

Hade ni inget "träningsprojektarbete" i 1an ller 2an? Där fanns det väl massor med ideér?
 
går man samhäll så är det väl relativt enkelt? man kan ju ganska enkelt relatera i princip vad som helst till nåt med samhäll..? Välj nåt samhällsproblem och gör nån sorts fotojournalistisk bok eller liknande.. Som till exempel uteliggare (cliché kanske?).
 
kommentera

Hej!
Nu har jag kommit igång en del med mitt projekt och lägger ut en del bilder här på fotosidan. Skulle tycka att det var kul om folk gick in och kommenterade =)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.