Annons

Projektarbete!

Produkter
(logga in för att koppla)

Ladyphoto

Ny medlem
Hej!

Jag går på tredje året på gymnasiet och ska börja planera ett projektarbete (100p).

Eftersom jag går natur så måste mitt projektarbete ha naturvetenskapligt inriktning. Jag är bäst på att fota och vill göra det men vet inte hur jag ska lägga in det i målsättningen. Är det någon som har någon idé om vad jag skulle kunna göra som projektarbete?

Det svåraste är att hitta en frågeställning att jobba med. Att använda bilder som en presentationsform har jag funderat på, men jag skulle vilja fota större delen av projektet.

Mvh Hoda
 
100 p låter som ett längre projekt? Varför inte fota ett långsamt skeende under en längre tid, t.ex. en skogsdunge under höst/vinter/vår med alla dess växlingar. Översiktsbilder blandat med detaljer. Men det kanske är för mycket natur och för lite vetenskap?
 
Det roligaste jag kan komma på, som är tekniskt, är att bevisa att teori och praktik stämmer överens, med hjälp av en snabbfilmande Casio-kamera. Med en sån, vilken modell det nu är, så kan man ju filma med 600b/s i hygglig upplösning. Vet inte om det är uppdaterat sen jag såg det sist. Vad du skulle kunna bevisa är en annan sak. Där har jag inget förslag.

Om du bara vill använda fotandet som presentationsform så finns det väl inget som hindrar att du gör så. Passa på att träna ljussättning och komposition samtidigt så blir det nog ett trevligt arbete.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.