PeterLj2
Aktiv medlem
Aton_ skrev:
Eftersom du reagerar negativt antar jag att du själv har ambitioner inom området? En av de mest spridda och vardagsnära formerna av "modellfoto" är väl studiofotografering av konfirmander, brudpar, barn o s v. Jag skulle bli förvånad om så mycket som en enda av sveriges samtliga fotografer inom detta område någonsin tagit 1.000 exponeringar med målet att få en bra bild!
Nu var det ju inte det jag tänkt på när jag menade modellfoto. Konfirmander, brudpar, barn osv ska vara sig själva, det är en helt annan grej jämfört med att ta bilder där en modell ska agera framför kameran.
Har man ingen erfarenhet av det tror jag inte man kan ha förståelse för arbetssättet som de flesta modefotografer etc har.
Frågan var också vad du hade för erfarenhet eftersom jag tycker att just du visar brist för förståelse till varför de flesta tar så många bilder inom just modellfotograferingen.
Kraven från brudpar, konfirmander och föräldrar är också helt annorlunda än vad t.ex jag har för krav. Att vara proffs handlar oftast mer om att kunna sälja sig själv än att ta de bästa bilderna.