Annons

pristrend Canon EOS 300D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Men så där ja! Det var kanske bara ett skrämselskott!
Fyndbörsen har väl fått in nya, huset åter på 5995!
Prisjakt.se säljer nu kitet för 6791. Billigast på kit i Sverige hittills?

Tyska marknaden är lite svår, för de billigaste återförsäljarna just nu verkar inte sälja till Sverige. På 4e plats på billig-listan ligger dock EG-Electronics som säljer huset för 578 euro + 19 euro frakt! = 5400 kr = helt ok! Några klagade på EG-Electronics, men de flesta gav den goda betyg, särskilt de som köpt 300D!

Digitalpear.de säljer kitet till Sverige för 658, men deras billigaste frakt kostar sjuka 40 euro! 698 euro = 6330 kr...

Men frakten gör ju att det inte blir ett totalt superkap att köpa i Tyskland just nu... Osäkerheten och avståndet har ju också sitt pris.
 
Senast ändrad:
Re: men vad är det mot 350D för 718€

GunnarW skrev:
http://www.redcorp.com/superstore/Display_Search_Result_canon.asp?StoreMajorCat=67&model=EOS+350D

Jag har inte lyckats hitta några omdömen om firman än. Någon annan kanske?

Pricerunner hade med RedCorp i sin listning på 350D-priser.

Jeez, det ser inte så dumt ut! (Lägg till lite för kitet också!) Jag hittade inte heller omdömen om dem, konstigt nog, men deras sida verkar seriös med kontakter etc, och såvida de inte hittat på det så har de en relativt lång historia på nätet. Andra sidor refererar till dem med en självklarhet som om de funnits länge...
Men lite omdömen vore ändå på sin plats! Pricerunner hade noll information om dem! (=konstigt)
 
Oops, här kom haken med RedCorp... när jag ville testa att beställa (frakt till Sverige var dessutom osäkert):

"Dear,

Unfortunately we're unable to process your order. RedCorp NV only works with professionals & companies and not with end users aka private persons.

You'll need to order your product at a local reseller. The easiest way to obtain a list of resellers for the product you require is to contact the manufacturer of the product or visit the manufacturer's website.

Kind regards,

The RedCorp Team "


Jag är ju tyvärr privatperson.... hehe.."dear"...
 
Clownfish skrev:
Digitalpear.de säljer kitet till Sverige för 658, men deras billigaste frakt kostar sjuka 40 euro! 698 euro = 6330 kr...

Pixxass säljer kitet för 669 euro + 24 euro frakt = 6230kr (räknekurs 0,9 euro/kr). Jag och sambon beställde från Pixxass nyligen, grejerna kom fram som de skulle och var väl emballerade. Det tog lite tid att få sakerna, men det var mest postens fel.
 
Clownfish skrev:
Kul att höra i första hand från nån som beställt!

De svarar på mail, kan jag också meddela. När paketet dröjde mailade vi och bad om paketets idnummer. Vi fick svar inom några timmar, de hade även gjort en sökning själva på paketet. Nu hjälpte det inte att vi hade numret, för vanliga postpaket byter idnummer mellan Sverige och Tyskland så paketet gick bara att spåra fram till "der Internationalen Paketstation".

De verkar dock inte så bra på engelska. De svarar delvis på tyska även om man frågar på engelska. ;-)
 
Clownfish skrev:
RedCorp NV only works with professionals & companies and not with end users aka private persons.

Tack David för provskottet.

Men det behöver kanske inte vara en firma med direkt fotoanknytning. Jag har själv ingen men jag ska höra runt lite.
Kanske någon här som vill förmedla en affär?
Gäller förresten andra garantiregler när RedCorp säljer till ett företag och sedan vidare till privatperson?

Ursäkta intrånget i 300D-tråden men när priset ligger såpass nära så bör man titta lite bredare. Jmf. med 350D tycker jag nog att 300-an ligger lite högt men det gäller väl som alltid att sälja till högsta möjliga pris.
 
Hur fungera detta med "vorkasse" (dvs: hur gör man egentligen)? Pixxass verkar intressanta. De har det bästa priset på Sigmablixtar som jag har hittat vilket gjorde mig mycket intresserad.

--jalle (med en svag 2:a i tyska för 25 år sedan)

dl_4711 skrev:
De svarar på mail, kan jag också meddela. När paketet dröjde mailade vi och bad om paketets idnummer. Vi fick svar inom några timmar, de hade även gjort en sökning själva på paketet. Nu hjälpte det inte att vi hade numret, för vanliga postpaket byter idnummer mellan Sverige och Tyskland så paketet gick bara att spåra fram till "der Internationalen Paketstation".

De verkar dock inte så bra på engelska. De svarar delvis på tyska även om man frågar på engelska. ;-)
 
JalleS skrev:
Hur fungera detta med "vorkasse" (dvs: hur gör man egentligen)? Pixxass verkar intressanta. De har det bästa priset på Sigmablixtar som jag har hittat vilket gjorde mig mycket intresserad.

--jalle (med en svag 2:a i tyska för 25 år sedan)

Antingen gör man det i sin internetbank (utlandsbetalning, funkar ungefär som att överföra till annans konto fast det är lite knöligare att lägga till mottagaren) eller så får man gå till sin bank och fylla i en speciell blankett. Det är rätt mycket uppgifter som ska fyllas i - mycket siffror - så det är klart smidigare i internetbanken där man kan klippa och klistra in uppgifterna från deras mail (jag har gjort utlandsbetalningar till Tyskland två gånger - en gång på banken och en gång via nätet).

Pixxass skickar ett mail när du beställer och ett när de skickar grejerna. Du får ett eget konto på deras sida där du kan se alla uppgifter. Köpet funkade mycket smidigt, men jag kan ju inte uttala mig om deras reklamationsservice (det hoppas jag slippa få erfara)
 
JalleS skrev:
Hur fungera detta med "vorkasse" (dvs: hur gör man egentligen)? Pixxass verkar intressanta. De har det bästa priset på Sigmablixtar som jag har hittat vilket gjorde mig mycket intresserad.

--jalle (med en svag 2:a i tyska för 25 år sedan)

En liten grundregel som Geizhals.net-folket tipsade mig om är: Om de BARA erbjuder Vorkasse (även inom landet), så kan det vara bäst att inte lita på dem. Om de däremot har flera alternativ, t.ex. i bästa fall betalning i efterhand för en dyrare frakt, då kan man nog lita på dem. Ta då Vorkasse, betala, bit ihop och vänta!
 
Ok, nu jäklar har jag gjort efterforskningar. Med prisjakt.se och pricerunner.se i Sverige, samt Geizhals.net och geizkragen.de i Tyskland, samt blocket.se och fotosidan, så har jag letat upp de billigaste husen och kiten för 300d och 350d (inklusive frakt! (förutom för beg)), samt skippat de som inte skeppar till Sverige, eller verkar oseriösa.
De begagnade går ju förstås att pruta på...
 

Bilagor

  • priser300-350d.jpg
    priser300-350d.jpg
    46.2 KB · Visningar: 267
Jag velar och velar.
Kanske ska man vänta någon/några månader för att begpriset ska sjunka, eller så kanske det inte gör det?
Nu sjunker ju nypriset på både 300D och 350D så man kanske ska avvakta och köpa en 350D ny framåt sommaren. Undrar vad den kommer gå på då?
 
Pris

Hej allihopa!!

Ringde just runt till några butiker här i Göteborg som faktiskt hade fått in 350 idag.

Priset varierade lite men de 2 billigaste butikerna säljer kitet för 8795:-

Jag får nog fundera lite till och gå och titta på kameran i butik. Tänkte att prisuppgifterna kanske var intressanta för någon.

MVH
Jill
 
Undran...

Hej Jill!

Kan du skriva vilka butiker? *Nyfiken* Göteborgsbo som man är… *L*

*Hare Gött*

/Lasse
 
Ni är ju helt sanslösa.. Nu har ni diskuterat priser i över en månad.. hur många bilder/tillfällen har ni missat under denna månad.

Ps.. Om ni väntar ett år till, så kan ni nog få en 300D för 3000:-

;p
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.