swordsman skrev:
Shit pommes frites. Det värsta problemet med era s.k. "presskort" (skilj detta från presslegitimationer som enligt terminologin i tråden är SIS-giltig legitimation) borde väl ändå föreligga för de som ordnar arrangemangen? Inte för er stackars "äkta" pressfotografer som får trängas lite.
Jag tycker ni borde vara stolta över att ni har ett yrke som är så eftertraktat och som så många desperat försöker arbeta sig upp inom, istället för att bete er som småungar i diskussionen här.
Gällande de som använder presskort för att "låtsas" vara journalister/fotografer så tycker jag ni ska ta ert förnuft tillfånga. Själv har jag varit på hockeyns elitserie, bandy, rally, höjdhoppsgala osv. med samma rättigheter som pressen därför att jag ärligt sa att jag ville utveckla mitt fotograferande. Det funkade fint genom att jag visade respekt och lovade att ge yrkesverksamma fotografer "fri väg" om det behövdes för att inte försämra deras möjligheter att tjäna sitt levebröd. Alla nöjda, inte minst jag!
Jag vet inte vilka som bör ta åt sig av min kritik - har bara lagt märke till ett antal patetiska inlägg - men ni känner säkert på er själva.