Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Porträtt med barn och papegojor

Produkter
(logga in för att koppla)

JohannaM

Avslutat medlemskap
Hej!

Imorgon ska fågelföreningen jag är med i ha "Fågelexpo" i Göteborg. Jag har fått i uppdrag att fotografera dagens händelser och kommer även att fota barn med en eller flera papegojor på t ex ena axeln.

Vi kommer att vara inomhus och jag har inga andra blixtar än den inbyggda på min D70. Jag har ingen aning om hur lokalen ser ut eller hur belysningen är, om det kommer in naturligt ljus från fönster eller ej.

Har någon några tips om hur jag ska gå till väga för att få så bra bilder som möjligt?
Tänker främst på porträttbilderna med barn + goja.
Jag är super-nybörjare på det här med fotografering och har nästan aldrig fotat barn. Vad ska jag tänka på??

Hälsningar Johanna
 
Titta på bakgrunden när du komponerar och innan du trycker av.

Prova att sätta en vit papperslapp framför blixten.
 
Jaså, så du håller till här också :p Hoppas att du fick fina bilder på expot. Om du vill kan jag hjälpa dig med att förbättra och beskära om du känner dig osäker! Inte för att jag är proffs, men jag tycker att det är kul :) Önskar så att jag kunnat vara med. / Emma (polly pirat på pp)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.