Lars Johnsson
Aktiv medlem
divander skrev:
Ziden:
Du får nog läsa testet i Allt om digitalfoto lite mer noga. I testet står det att skärmen är stor, skarp, ljus och imponerande. Däremot har den lite för hög kontrast vilket gör att man inte helt kan lita på det man ser på skärmen. Ett histogram är därför nästan ett måste om man vill vara säker på att man lyckats med exponeringen. För at det ska vara extra tydligt står skärmens kvalitet med som ett av tre "plus" under betyget. Någon bättre skärm har jag aldrig sett på någon annan lagringsenhet, och jag har tittat, klämt och använt en hel del olika modeller.
Batteridriften är inte bästa tänkbara, men jag tycker att det tyligt kommer fram att den är helt godkänd och en del bättre än föregångaren P-1000.
Det står inga kommentarer om ljudet i testet. Det står bara om de funktioner som har med fotografering att göra. Det är ju ändå än fototidning och ingen mp3-, ljud- eller hi-fitidning.
Det står inte heller något om kvaliteten på filmvisningen.
Överföringshastigheten är dubbelt så snabb som föregångaren och därmed godkänd, vilket tydligt står i texten.
De flesta av de svagheter som det står om i texten har blivit förbättrade eller helt försvunnit med den uppdatering av mjukvaran som släpptes veckan efter att tidningen tryckts. Så kan det tyvärr bli ibland.
/Den som utförde och skrev testet.
""Överföringshastigheten är dubbelt så snabb som föregångaren""
Det säger ju ingenting om man inte äger föregångaren, vilket 99,9% av befolkningen inte gör.
Och att hastigeten är godkänd. Vad innebär det och av vem är den godkänd. Hur snabbt är det jämfört med alla andra märke ?
Oh jag skulle tro att man inte ens kan byta hård-disk i den. Och inte få disken i en storlek som man vill? eller?
Och vad är skärmen när den är stor? Är det 5, 10 eller 20 centimeter??