Annons

Portabel urtankningsenhet

Produkter
(logga in för att koppla)
hum... så långt tänkte jag inte ens.

jag beställde precis den nya 3320, 80gb för 2350:- inkl frakt.

då är det mp3-spelare oxå
 
pastorove skrev:
jag beställde precis den nya 3320, 80gb för 2350:- inkl frakt.

då är det mp3-spelare oxå

Fick den precis. 2 dagar med DHL. Håller på att ladda upp den nu. Det känns så himla bra. 80gb i näven, plus att den kan spela musik. Värdet enligt honom på paket är 75 austr dollar. Schysst eftersom den kostade 420. Så en dyr tullfaktura hoppas jag slippa.

Nu får vi se om den håller 2 veckor på sandstranden oxå. Ska dra några varv med eltejp runt den på sina ställen så blir det nog bra. Jag har ju bara Compact Flash kort så jag tejpar nog över de andra hålen.

Återkommer med mer om ni vill när jag använt den.
 
PD7X ersatt av PD70X

Enligt säljaren i Australien skall den nya PD70X vara mycket bättre än den tidigare PD7X.
På hemsidan
http://www.compactdrive.com/product.php?p=pd70x går det att läsa "The World's Fastest Portable Storage Device (PSD) is now even faster at 16MB/s*. Transfer a 1GB card in under 2 minutes!" och "- Transfer more than 50GB on 1 set of batteries"

Jag vill ha en relativt snabb, med bra batterikapacitet som klarar CF och SD.Vad tror ni, är den ett bättre val än alla tidigare nämnda i tråden?

Kom igen tyck till / Peter :)
 
Det tror jag att den är. Beställde en med 80GB disk för två timmar sen. Jag har den tidigare modellen PD7X som också är bra
 
Lars Johnsson skrev:
Det tror jag att den är. Beställde en med 80GB disk för två timmar sen. Jag har den tidigare modellen PD7X som också är bra

Beställde du från Australien?
Om PD7X fungerar bra varför då köpa ytterligare en, en till vardera kamera? ;) Varför så stor HD? Själv hade jag nog tänkt mig hälften, vad motiverar den större, hur har du funderat?

Mvh / Peter
 
PeBro skrev:
Beställde du från Australien?
Om PD7X fungerar bra varför då köpa ytterligare en, en till vardera kamera? ;) Varför så stor HD? Själv hade jag nog tänkt mig hälften, vad motiverar den större, hur har du funderat?

Mvh / Peter

Jag är utomlands 4 eller 5 månader varje år. Då behövs det ganska mycket hård-disk att lagra bildena på om man inte har en dator. Har även en Image Tank så nu blir det 3 stycken.

Beställde från Australien. Det är min femte beställning därifrån så jag är mycket nöjd med deras service
 
Är det någon som testat Archos Gmini 400?

Är själv i den situationen att jag skall gå en 4 veckors fjällvandring i sommar och istället för att köpa på mig en massa minneskort för den vandringen och kanske någon annan långvandring så vore det bra med någon form av hårddisk. Känns dock lite onödigt att köpa en hårddisk enbart utan det vore trevligt att kunna använda den till något annat som tex mp3 och/eller titta på film. Nu känns väl det senare som att det blir en skoj grej ett tag med tanke på den lilla skärmen och kanske onödigt att lägga pengar på den möjligheten medans MP3-lyssning är klart intressant då jag tillbringar drygt två timmar per dag med att ta mig till och från jobbet. Fördelen annars med Archosen mot 2,5" diskarna är vikten medans nackdelen är att det är enklare att hitta hårddiskar till en 2,5" enhet ifall man måste byta.
 
pastorove skrev:
Fick den precis. 2 dagar med DHL. Håller på att ladda upp den nu. Det känns så himla bra. 80gb i näven, plus att den kan spela musik. Värdet enligt honom på paket är 75 austr dollar. Schysst eftersom den kostade 420. Så en dyr tullfaktura hoppas jag slippa.

Nu får vi se om den håller 2 veckor på sandstranden oxå. Ska dra några varv med eltejp runt den på sina ställen så blir det nog bra. Jag har ju bara Compact Flash kort så jag tejpar nog över de andra hålen.

Återkommer med mer om ni vill när jag använt den.

Jag är också lite sugen på den där mackapären. Skulle du inte kunna berätta lite vad du tycker om den. Hur bra funkar MP3-spelaren? Ljudkvalitéten, uppspelningsmöjligheter (typ spellistor och liknande) o.s.v. Hur snabbt tankar den egentligen? Har hört att den ska vara bra snabb, stämmer det? Batteritid? På det stora hela taget, nöjd? Inga problem med betällningen från Australien?

Tack och bock
/Fredrik
 
Gvbrdgvnit skrev:
Äh, nu ser jag ju att du redan har skrivit lite om VP3320:an på din blogg (http://blogg.moderskeppet.se/arkiv/2005/har-shoppat-barbar-lagring/). Jag ber om ursäkt för min lathet.
Ha det så bra i Turkiet förresten!

/Fredrik

Men hur bra är det att lägga ut på sin blogg on att firman lurar tullen och skriver lägre belopp. Efter det sätter ut namnet med en länk till dem.
Ångrar verkligen att jag berättade om det här på forumet. Och lämnade ut firman så att folk här började beställa.
 
Jag kan ta bort det om tullen... Det påverkar priset väldigt mycket och jag ville vara sanningsenlig. Men jag förtstår din tanke...

Så, borta.
 
På Zebramedias hemsida står det "Vosonic X's Drive II+ VP2160" Vad betyder X's Drive II? Finns det X's Drive I också? Vilken drive säljer den Australienska sajten?
 
timofej skrev:
På Zebramedias hemsida står det "Vosonic X's Drive II+ VP2160" Vad betyder X's Drive II? Finns det X's Drive I också? Vilken drive säljer den Australienska sajten?

Det finns flera stycken olika X-Drives. Skulle tro det finns minst 5 olika versioner

Har för mig att de i Australien säljer 4 olika X-Drives
 
Tack för svaret, Lars!

På den australienska sajten står det:
"XDRIVE VP2160 + 30 GIG 4200RPM" (eller 5400RPM)

På Zebramedia:
"Vosonic X's Drive II+ VP2160"

Är det samma produkt? Det var egentligen min fråga från början, ställde den lite klantigt kanske.
 
Värmer ens hjärta att se en tråd man startat som börjar närma sig 100 inlägg.

Vosonic är som sagt företaget som gör X-drive.

Såg att ni diskuterade urtankningsfarten, jag har en VP6210 med en Hitachi 7200rpm 60gb disk i. När jag kör med mitt Sandisk Extreme III så läser den med cirka 4mb/sek - inte på länga vägar några 12-15mb/sek som reklamen säger. Finns även en skum inställning i VP6210:an som heter typ "speed" som man kan välja "slow, normal,fast,ultra". Drog den till Ultra, men det verkar inte göra någon skillnad. Inställningen finns ej dokumenterad.

På det stora hela är jag nöjd med 6210:an, den är lite plastig - men den gör sitt jobb. I svedala är den INTE värd sitt pris, men från denna hyggliga man "Down under" så blir den nästan ett "klipp".

// Lazze
 
Ehh... Jag förstår att Vosonic är ett företag. Jag vet inte hur jag ska formulera frågan för att göra den begriplig.

Säljer företagen samma produkt eller ej? Varför står det "II" i Zebramedias beskrivning? Är det någon skillnad med den utan "II"?

Eller är det så att de både säljer VP2160 fast med olika hårddiskar? Ett från Vosonic (Zebramedia) och det andra "no name"?
 
Det är samma X-Drive men hård-diskarna kan säkert vara olika. Dem sätter nog de in själva som säljer den. Hos dem i Australien kan man välja mellan många olika storlekar och även snabbheten på hård-disken.
 
Jag tror att det är så här, de första hette X-drive och var USB 1 anslutna till datorn. Den nyare versionen som är USB 2 ansluten heter X-Drive II

Köp i Australien. De är både mycket billigare och har mer att välja på
 
Lars Johnsson skrev:
Jag tror att det är så här, de första hette X-drive och var USB 1 anslutna till datorn. Den nyare versionen som är USB 2 ansluten heter X-Drive II

Köp i Australien. De är både mycket billigare och har mer att välja på

Tack Lars! Nu har det klarnat tror jag.;-) Behöver en bärbar lagringsmedia, men har inte bestämt mig för vilken än. Undersöker marknaden.:)

Jag har följande krav (i ordning av betydelse):

1. Lätt
2. Kompakt
3. Bra batteritid
4. Robust


Önskemål (i ordning av betydelse):

1. Kan gå på vanliga AA batterier (slipper att släpa en laddare till).
2. Möjlighet att ha någorlunda kontroll på vad som finns på median (upptagen plats, återstående plats, antal filer, filnamn)
3. Enheten kan kontrollera att filerna skrivs korrekt vid avslutad överföring.
4. Prisvärd.
5. Möjlighet att skapa undermappar.

Tror ni att VP6210 är rätt för mig? Finns det något som passar mig bättre?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.